Funderingar...

Jag funderar ofta på manligt och kvinnligt. Inte på vad som skiljer oss åt rent fysiologiskt (har det med typ kroppen att göra? För det är liksom det jag menar). Det kan man oftast se. Men på sättet vi fungerar. Nu vill jag ju egentligen inte generalisera eftersom alla inte är likadana, men...eller jo! Det vill jag!!!
 
Något högaktuellt i mina funderingar just nu (eftersom det är sommar och allt) är grillningen. När en man (för det är ju allmänt känt att det bara är män som KAN grilla) grillar, så...grillar han. Han står tar mig fan bara och grillar. Och det kan man ju tycka är själva meningen med grillning. Men vem vill äta en köttbit utan tillbehör? Möjligtvis Per Morberg, men han är allt lite sliskig.
 
Så där står han vid grillen (oftast med en öl i handen) och vänder lite på köttbiten, tittar på omgivningen och vänder lite till. Gud nåde den man som vänder ryggen åt grillen!!!
 
Detta innebär ju att:
* någon annan måste duka
* någon annan måste skära sallad
* någon annan måste skala potatis
* någon annan måste se till att barnen inte grillas
 
...för han kan inte...göra någonting-alls-som-inte-har-med-själva-grillningen-att-göra
 
En grillmästare kan inte ens hämta någonting eftersom ena foten måste nudda nederdelen av grillen ända tills köttet är klart.
 
Ja, så långt är det ju lätt att hänga med. Fast jag kan tycka det är lite märkligt bara....
 
En annan konstig sak är att efter man har ätit och det ska dukas av, så måste foten nudda nederdelen av grillen igen...för en grillmästare ska ju inte behöva duka av. Det är ju han som har vänt på köttet. Eller förlåt, lagat maten!!!
 
 
 
Och nej! Vi grillar inte i vår familj.
 
(...längre...)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Bra att du är tillbaka!

2013-08-06 @ 21:24:23
Postat av: Wiveka

Alltså jag skrattar fortfarande, sååå träffande....*asgarv*

2013-08-14 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0