Hjärta av sten!

          
 
Jag skällde lite på sexåringen för att han hade stoppat sten i gympaväskan som jag fick bära hem från skolan. Tyckte det var hemskt onödigt och omoget att ta hem stenar...Tills jag fick se den. Han hade plockat den till sin mamma (det vill säga JAG!) som han ville ge mig på mors dag!
 
Ett stenhjärta! (och det var precis det jag kände att jag hade just då).
 
Nu kanske man kan tycka att sten är lite snålt. Silver är ju trevligt! Men är man sex år så är veckopengen inte särskilt hög. Och har man en mamma med dåligt minne och inte ens har fått sin veckopeng sen i....mars eller så- ja, då kan man ju inte förvänta sig annat material än sten.
 
Sten får duga. Så länge! Tills han tjänar egna pengar.

Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

KÄRLEK <3<3

2012-09-01 @ 22:12:53
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Tingeling

Go unge <3

2012-09-02 @ 12:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0