S som i Smart (S som i Snål.)

Näe, jag bara måste ge er ett jättebra spartips. Hade inte tänkt att erkänna det här men jag tar risken.

* När sambon fyller år köper ni en kaffemaskin eller något, som ni båda har suktat efter.

* Ni köper demoexet som de har haft som visning i affären. Alltså lite begagnat men ändå inte helt. 

* När ni har gett presenten, ångrar ni er och säger att det vore bättre med en ny eftersom det finns lite repor på denna och så vet man ju inte vad den maskinen har varit med om i affären.

* Du erbjuder dig att lämna tillbaka den så att han/hon slipper, samtidigt som du säger att han/hon kan få välja en ny i affären. Välja alldeles själv :).

* Han/hon väljer en ny och betalar den med sitt kort. Jag upprepar, med sitt kort.

Ni har nu:

1. Fått tillbaka pengarna från maskin nummer ett.
2: Fått en ny, bättre och dyrare (såklart) maskin utan att ha betalat en krona.

Jamen är jag inte smart så säg?!



Ja, så nu är det tio koppar kaffe som gäller per dag. Tack snälla sambo för din fina födelsedagspresent som du nästan fick av mig. Förresten är det tanken som räknas...resten kvittar.


Kommentarer
Postat av: Mia

Som om det ens vore dina egna pengar från början di betalade för...;)

2012-03-15 @ 10:51:02
Postat av: victoria

Ja det beror ju på hur man ser det Mia...Jag jobbar hemma och han borta. Jag jobbar 20 timmar om dygnet och han 18...Han har mest lön!

2012-03-15 @ 11:30:36
URL: http://vickepicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0