2,5 kilo godis. Räcker verkligen det???Filmen är ju ganska så lång...


I dag var vi på bio. Barnen och jag. I stället för att köpa popcorn lovade jag dem lite godis. Med betoning på lite eftersom det inte är lördag. Eftersom jag själv ville ha en egen påse, utan snabba och smutsiga små barnfingrar i, så bad jag dem att plocka ett par bitar i egna påsar. E t t  p a r  b i t a r!!!

När vi skulle betala skrattade mannen bakom disken och sa "Oj, här ska det ätas godis!". Theo la upp sin påse på vågen, med sina få bitar. 495 gram! Noah la upp sin lilla påse på vågen. 890 gram!!! Och mamman la upp sin påse på vågen. (Och NEJ. Jag tänker INTE tala om vad vikten var där).

Herreminskapare! Två och ett halvt kilo godis till en biofilm. Kan fan tyckas överdrivet. Av vissa.

Ni som känner mig vet att mina barn får TIO bitar var varje lördag. Varken mer eller mindre.

Noah tittade ner i sin påse och sa: "Ja du mamma. Vi har nog godis till NÄSTA lördag också!!!"

Jag svarade: "Ja du Noah. Du har nog godis till sex VECKOR framöver!"





(ser inte så mycket ut...men det var tungt som 17, det var det)

...och sambo sa: "Men VAD FAAN!!! Här är ju godis  som räcker i ett halvår till barnen. Herregud!!!"

Nja, nu ska vi väl inte ta och överdriva här. Mamman i huset äter upp resterande två kilo på ett litet kick. Det tar inget halvår här inte.


Ps.Det ska erkännas att mamman först gömde godiset för att slippa se pappan få ett sjuhelvetes utbrott. Fast mamman ångrade sig med risk för att bli upptäckt och sa istället att har du HUMOR kommer du tycka att detta är ROLIGT, du ska INTE bli arg för det ÄR faktiskt lite kul...egentligen...

Om han blev arg? Nope. Det vågade han inte.

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Men godis är ju så gott!!

2012-03-11 @ 12:46:07
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0