Kasta grus.

Äntligen fick vi lite snö igår. Theo och jag passade på att utnyttja varenda snöflinga som hade trillat ner hos oss. Vi kämpade med en fästning som vi skulle kunna ha i dag vid det planerade snöbollskriget.



Hur vi gör idag är en annan femma. Ingen snö kvar. Kasta sten? Eller smågrus kanske?! Vi får se när han kommer hem från förskolan. Kasta ska vi i alla fall.

Eller just det. Vi har ju ingen fästning kvar....

Kanske kan kasta en annan dag.


I dag bad jag Noah att han skulle köpa en arena till sina Bay Blade, eftersom de förstör golven annars. Han tittade på mig och sa: "Jaa mamma. Då måste jag börja spara min veckopeng så...jaa, jag kanske har råd att köpa en om fem veckor eller nåt!!!"

Sant! Det tar ett tag innan han har en alltså. Sju veckor om man ska vara noga.

Så frågan är hur jag gör nu:

1) Köper en direkt och räddar våra golv. Han får ingen veckopeng på sju veckor och kommer att tycka jag är en orättvis mamma.

2) Köper en som present till sambo eftersom det är han som är rädd om golven. Sambo spelar inte Bay Blade och kan därför låna ut arenan till Noah.

3) Köper en för mina egna pengar och låtsas att det regnar (???). Noah slipper betala och golven slipper märken och sambo slipper tjata om golven och jag slipper låtsas bry mig om alla märken...Phu!

Då har jag något att tänka på idag. Perfekt!


Kommentarer
Postat av: Eva

Alternativ 2 såklart! Haha. Olof blir glad över en p

resent, till han öppnar den, men det är ju tanken som räknas. Noah och du blir nöjda. :)



Då kanske du får tillbaka ett paket av Olof...

2012-01-11 @ 10:40:34
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Ja bara älskar första bilden!! Hahaha..sååå Theo! ;)



ja du...vilket dilemma! för husfriden så gäller ju 3:an, vill man lära Noah de här om sparande (va faan e de? Kan man äta de?) så väljer man 1:an! ;)



PUSSAR O KRAMAR såååå kul att du ringde idag :)

2012-01-11 @ 15:19:32
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag skulle också köra på alternativ 2. Helt klart!

2012-01-11 @ 19:28:14
Postat av: malin

El gör du som jag gör. Tar fram en bricka som de kan använda som bana ;)

2012-01-12 @ 14:01:16
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0