Kalles chokladfabrik och prickig korv.

Måste förbereda mig inför morgondagen. Då ska jag till arbetsförmedlingen och tala om vad jag är bra på, hur jag ska kunna få jobb och om jag kan tänka mig att flytta. Ja, jo, jag är ju bra på att shoppa och äta choklad. Förslag på arbete någon? Kanske hos Kalle på chokladfabriken!

Fast om Kalles fabrik är längre bort än 10 kilometer måste jag tyvärr tacka nej. Jag är varken flyttbar eller något vidare på att pendla. Kan bli ett problem detta.

Kanske ska fortsätta vara arbetslös!?

I dag är det återbesök hos läkaren för Noah. Utslagen förökar sig och läkaren ska få en ny chans med sina gissningar. Undrar vad det kan vara denna gången? Sist var det eventuellt scharlakansfeber (utan feber), vattkoppor (igen) och ringorm. Inte illa! Jag skulle också kunna gissa sådär. Utan läkarlegitimation! (Ringormen var dessutom min gissning...han tyckte det lät bra och skrev ut salva...Det är inte ringorm och salvan ligger kvar i sin förpackning).

Han kanske har prickig korv. Helt enkelt. Ska fråga läkaren om det idag...finns säkert någon salva mot det.



Jag återkommer nog lite senare. Ni har väl somnat vi det här laget!

See you.


 


Kommentarer
Postat av: Mia

be honom ta pricktest för hund

2012-01-18 @ 11:05:47
Postat av: Jessica

Hoppas han hittar rätt diagnos!

2012-01-18 @ 14:12:09
URL: http://lillsnuffsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0