Heta tips mina vänner!!!!

 
 
 
 
 
 
 
Jag har valt att göra livet lite enklare. Ett hett tips till er mina kära vänner. Det funkar! Faktiskt!!! Barnen läser sina lappar varje kväll och packar ner det som ska med i sina skolväskor. Kan kännas lite övertydligt, men det är kanon!!! Det blir ingen stress, inget tjat och inget "det-var-mamma-som-glömde-packa-ner-min-frukt-gnäll" osv.
 
Ska testa och göra en till mannen också (fast lite annorlunda).
 
Ber om ursäkt för liggande lapp. Ett tips (gud vad jag är bra på tips nu för tiden) är att lägga huvudet lite på sned för att läsa. Alternativt att vända på datorn lite grann (OBS. lägg bort allt godis du har på tangentbordet innan, annars riskerar du att tappa ner det på golvet...och det är INTE bra!!!)
 
Varsegoda för tipsen!!!
 
PS!!! Theos kontaktbok är något som ALLA i klassen har, där man fyller i info som lärarna ev behöver veta. Det är alltså INTE en sån bok vi ljuva sjuttiotalister hade i skolan, där det stod om man hade varit olydig och besvärlig. Bara så ni vet. ALLA har en sån.
 
PS 2!!! Jag hade aldrig en sån bok. Det ska ni inte tro!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Ha! Du hade säkert 5 sånna böcker..
Smart med listor!

2012-08-28 @ 11:00:52
URL: http://modefrizon.blogg.se/
Postat av: Jessica

Klockrent ju!
Fast jag tror min man är i större behov av såna listor för att fixa en "skolpackning" än vad Vilda är :)

2012-08-28 @ 13:15:17
URL: http://cederloflarsson.blogspot.com
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

superbra tips vännen! Men hur f*n ska jag få min unge att läsa o packa ner grejerna???!!! De får nog bli ditt nästa tips tror jag ;)

Borde ha en lista på de som ska packas i Lucas badväska :) hihi...

saknar er... nu MÅSTE vi faktiskt ses snart!!! pussen<3

2012-08-28 @ 16:08:41
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Anonym

Bilder min vän. Bilder. Vet du inte att alla barn KAN läsa???? Man läser inte bara bokstäver, utan kroppsspråk, bilder osv...Sätt upp en lista med bilder på det som ska packas ner i väskan så ska du nog se att även PETER klarar det ;)
Miss you!

2012-08-28 @ 16:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0