"Värsta-dagen-i-veckan-dags"

Torsdag igen. Finns det inga fler dagar än måndagar, torsdagar och fredagar? Jag har för mig att jag lärde mig sju dagar i skolan...Torsdagen kommer vääldigt ofta. Det betyder alltså simskola och bad i tre-fyra timmar.

I dag gick det ganska bra. Jag har lärt mig knepet med andningen och kan nu andas hela tiden nere i vattnet...där är det ingen som ser mig. Min nya baddräkt är okej.

Noah hoppade från treans trampolin flera gånger i dag, och jag tycker han är helt galen. Jag var tvungen att fråga badvakten om en knapp sexåring verkligen får hoppa från trean. Det fick de...om föräldrarna tyckte att det var okej. Ena föräldern tyckte det, men inte den andra. Men det gick bra, tack och lov och Noah hade jättekul.

I omklädningsrummet med Theo går det också ganska bra. Han skriker lite och gömmer sig i olåsta skåp och så, men det är okej. I dag stängde han in sig i ett grannskåp och hade hur roligt som helst. Det vara bara det att han var tyst inne i skåpet alldeldes för länge...han tittade inte ens ut någon gång som han brukar. Till slut var jag tvungen att öppna för att kolla läget.

Han stod helt tyst och såg lite skum ut. Jag tittar på Theo. Jag tittar på alla kläderna i skåpet. Och jag tittar på allt som är blött. Inte nog med att han hade ställt sig i någon annans skåp, han hade kissat ner allt i skåpet också!!! Såå pinsamt! Jag drog på honom kläderna, väste att det var onödigt gjort och halvsprang ut där ifrån...

Stackars sate som skulle dra på sig sina blöta kläder. Och stackars mig som är så dum att jag inte kollar om skåpet är tomt först. Och stackars, stackars Theo som aldrig mer får följa med till simskolan...

Ps, jag vet att det var dåligt av mig att inte ta något ansvar över det som hade hänt, men jag fick panik. Vad skulle jag göra? Be dem ropa upp i högtalaren att alla tjejer som inte hade låst sina skåp, borde gå in och titta i fall någon hade kissat på deras kläder? Och sen då? Skulle jag stå där med hårtorken och torka alla klädesplagg...det är väl ingen som skulle vilja ha på dem efter det. Näe...färskt kiss måste vara fräschare...

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

När Tom och jag var i simhallen i veckan sa vi att det är ganska harmlöst att ha ett skåp olåst med sina kläder.



Jag lovar att jag from nu kommer fixa ett hänglås. För vem vet om ni inte är i simhallen samtidigt...

2009-03-19 @ 23:40:30
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: segsliten

Det är nog bäst att du kollar lokaltidningen de kommande dagarna. De kommer säkert skriva något beskt om vandaler i simhallen. Det skulle kunna vara ett kul utklipp att spara till Theos studentskylt. Om inte annat så skulle det vara en välförtjänt hämndaktion.

Shit vad sur jag hade blivit om det varit mina kläder! Jag vet tyvärr inte hur jag skulle handlat i din situation, det är ju lite känsligt det där med smitningar, men herregud, vad skulle du göra? Synd att du inte hade med dig någon liten spycam som du kunde rigga upp vid skåpet. Jag hade gärna sett reaktionen! Tänkt dig själv att komma ut nyduschad och glad för att hitta allt blött och illaluktande. Bärsärkagång är nog det minsta man kan räkna med vid ett sådant tillfälle. Det kanske är synd att skratta åt andras olycka, men jag kan inte låta bli, så nu har jag fått magknip så att det smäller om det!

Kram ☺

2009-03-20 @ 09:17:51
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Eva

Men Theo! Han borde väl säga till om han är nödig, men han kanske inte hann! Då är det klart han kissade på sig den lilla stackaren! Snart kommer Joel och pratar lite hyffs med honom. Puss :)

2009-03-20 @ 11:49:24
Postat av: Änna

Vicke, dom måste rastas ibland oxå :p Haha!

2009-03-20 @ 17:04:28
Postat av: Anonym

Peter, brukar du byta om i tjejernas???

2009-03-20 @ 19:57:26
Postat av: Evelina

Men fy faan va pinsamt ;) Hoppas för din skulle att personen i fråga inte läser din blogg ;) Hahahaha sååå kul!!!!!! Puss

2009-03-20 @ 20:20:53
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Ankan

Skrattar högt, ja vad ska man gör?

2009-03-21 @ 22:27:06
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se
Postat av: malin

hahahahhahahahahahahaaha fasen jag skratta så jag nästan pinka på mig. Jag hade absolut gjort samma sak tagit ungen och sprungit för livet.

Å nästan torsdag hade mannen fått åka med barnen för jag hade vägrat.

2009-03-21 @ 22:35:14
URL: http://f
Postat av: segsliten

Du har något att hämta inne hos mig!

Kram ☺

Postat av: mockapocka

Hjälp ja, liknande situationer upplevde jag att jag hamnade i titt som tätt när killarna var lite yngre. Det är liksom bara att ta det när det kommer. Man är aldrig beredd. Jag säger som syrran; Livet är en thriller.

2009-04-08 @ 11:00:34
URL: http://mockapocka.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0