Bortskänkes: en vild treåring.

Jag öppnade kylskåpet alldeldes nyss och tittade på min goda chokladkaka från i lördags. Kanderade mandlar i...fatta så gott. Jag tittade på den, tog fram den och (svimma inte nu) la tillbaka den. Jag visade den för min sambo, att den fortfarande var oöppen. Jag förväntade mig beröm. "Jaha...", var allt han kläckte ur sig. Jaha!!!

Jaha säger man till något som är oviktigt. Ointressant. Till något som inte berör en alls....Men till detta!!! Näe, det går inte för sig. Jag är ju skitduktig. Åt godis i lördags, men inget annars. Jättebra. Jag ska dunka mig själv i ryggen (och hoppas att armen inte går ur led). 

Nu sitter jag och äter smoothie. I förebyggande. Vill ju inte vakna i natt och känna mig hungrig (stor risk...jag är fortfarande mätt efter middagen). Men något måste jag ju få äta. Alla ni duktiga människor får gärna tipsa mig om vad man kan äta för nyttigt i stället för godis. Är hasselnötter bra (säg ja, säg ja...). Råkade visst hämta en näve nyss när smoothien tog slut. Äta äta äta...Frossa frossa frossa.

Nog om detta!

Min treåring håller på att gå mig på nerverna. Jag blir skogstokig! Han slåss, bits, rivs och skriker. Han ska bestämma allt! Han ställer sig på vägen med armarna i kors och skriker "Du ska bära mig!". Bara så där. För att han vill. För att han inte har lust att gå. Vad gör man??? Jag vägrar att bära in honom. Vi väntar ut varandra tills jag vinner. Ändå lär han sig inte att det inte är lönt. Mamma vinner alltid. Ha!

I dag tog han på sig hörselkåpor när vi skulle åka till syrran. Jag förstår honom. Han orkar inte ens höra sig själv. (Jag ska också köpa mig ett par). Det värsta var att han inte vet hur de fungerar så han tog på sig dem och skrek: "NU KAN NI INTE HÖRA MIG...HA HA!!!". Å vad vi önskade att han hade rätt!!!

Nu ropar kudden, bäst att göra den sällskap. Ha det bra alla fina!

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, mandlar är bra om man är sugen på något gott. Pistagenötter är också bra men de är så jobbiga och skala men det dämpar suget. Vi kör ibland med mandlar men på senare dagar har det blivit pistagenötter. Mycket gott! Du kan ju köpa mindre onyttig choklad, den med 70 % kakao är ju jättegod och den vräker man ju inte i sig hela, det räcker ju med bara en bit eftersom den är så stark. Skicka upp Theo till storstaden så ska vi tämja honom, Jim kan ju ta med honom till häktet, då lär han ju bli lugn efter det. ;) Haha.. grabbarna hälsar - snart ses vi! Puss

2009-03-17 @ 22:23:51
Postat av: Eva

Ja, mandlar är bra om man är sugen på något gott. Pistagenötter är också bra men de är så jobbiga och skala men det dämpar suget. Vi kör ibland med mandlar men på senare dagar har det blivit pistagenötter. Mycket gott! Du kan ju köpa mindre onyttig choklad, den med 70 % kakao är ju jättegod och den vräker man ju inte i sig hela, det räcker ju med bara en bit eftersom den är så stark. Skicka upp Theo till storstaden så ska vi tämja honom, Jim kan ju ta med honom till häktet, då lär han ju bli lugn efter det. ;) Haha.. grabbarna hälsar - snart ses vi! Puss

2009-03-17 @ 22:24:39
Postat av: linis

Du är SÅÅÅÅÅ duktig vännen som la in chokladkakan, kan inte förstå att sambon glömde säga det till dig. Puss på dig min fina :)

2009-03-18 @ 11:58:56
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0