Aj då, oj då!

I dag kom det. Jag har väntat i många dagar nu. Det har varit så skönt och jag hade hoppats på att det förra bara var en engångsföreteelse. Men icke sa nicke! Nu var det dags för ännu ett kalas. "Björnis" fyller år i dag (hurra hurra så kul). Noah kom från sitt rum innan och sa:

"Mamma...jag kom på att Björnis fyller år i dag!"

"Oj då...aj då...",
svarade jag.

"Han fyller 4 år!!!", fortsatte Noah.

Jag var alldeldes tyst- tänk, tänk, tänk...

"Och när ska vi ha kalaset då?", kom det efter en stund.

Aldrig tänkte jag, men sa i stället: "Vi kan väl ha det nu...vad säger du om det? Upp och gör i ordning på ditt rum, ta med en filt så kan vi ha picknick på ditt golv!!!"

Va fan hände? Vad saa jag?? Är jag alldeldes från vettet???

Men så blev det. Noah plockade fram filtar, små bord och stolar och ungefär tvåhundra gosedjur som var Björnis gäster.(Herregud, Björnis har ju fler gäster på sitt kalas än vad självaste kungen har). Noah tog detta på fullaste allvar och var så glad. Jag, barnens morfar (stackare) och Theo blev bjudna på detta märkliga djurkalas. Vi drack saft, kaffe och åt brownies. Noah, Björnis och Theo njöt för fulla muggar tills Noah skrek:

"Men mamma!!!VAR sitter du? Sitter du PÅ djuren???". Det gjorde jag som tur var inte. Jag hade klämt ner min ända mellan några hundar och gud vet vad. Kalaset kunde fortsätta. Phu!!!

 Stackars morfar fick sitta som japanerna...

 Här sitter han. Födelsedagsbarnet! "Vi måste ordna en present", sa Noah. "Nähe du...DET får du faktiskt ordna själv!", svarade jag. Och vet ni vad? Björnis blev utan present och han ifrågasatte det inte ens...

Kommentarer
Postat av: segsliten

Det ser ut som när mina barn leker. De bryr sig inte så mycket om nallarna, grisarna, hönorna, älgarna, ankorna, dockorna m.m. i vanliga fall, men sen ska det till att byggas koja. Och vips ska de flytta in allihop! Brukar se ut som värsta kåkstaden där de stackars invånarna lever i misär, och dessutom mer eller mindre på varandra. I vanliga fall brukar alla dessa djur (förutom de få utvalda som bor i sängen) vara förpassade till den blå pop-up korgen (likadan som den du har på bilden från kalaset), men när det ska fikas, byggas koja, lekas skola eller lekas inte-nudda-golv, då åker de fram. När barnen leker inte-nudda-golv, då blir det synd om de stackars djuren!!!! Ibland har jag tänkt ringa djurskyddsföreningen och anmäla pojkarna för djurplågeri...kan man anmäla sina barn för det när de använder djuren som avstampsplatser för att undvika att nudda golvet? Jag menar, djuren är ju inte levande, men det är ju tanken som räknas. Kan man hoppa på en femton centimeter hög tyganka, så kan man säkert göra allt möjligt med riktiga djur. Är detta asocialt beteende? Jag som trodde att barnen identifierade sig med djuren? Jag menar, ibland får man ju skäll för att man släkt lampan:

"De är ju mörkrädda! Förstår du inte det mamma?" eller "Har du gett mat till Jeje också? Varför inte det? Han är ju jätte hungrig ju!"

Gud vad man får stå ut med! Sen vet man ju aldrig vad som gäller. Reglerna ändras ju dagligen!!

"Mamma, varför bäddar du ner nallen?"

"Jo, men han såg ut att frysa lite. Han ska väl inte behöva sova utan täcke?"

"Är du knäpp? Det är ju bara en vanlig nalle!".

Ja, inte är det lätt! Men den här veckan har gått smidigt hitills, inga konstiga nallekalas, djurplågerilekar, eller kojbyggen. Men däremot har vi en upphittad en-cents euro som behandlas som en kung! Igår blev den tvättad, nerbäddad i en frottéhandduk och lagd att sova. Idag fick jag stränga order att (eftersom handduken ska tvättas) inte ta i encentaren utan att tvätta händerna JÄTTE NOGA först. Och sedan fick jag veta att den inte får ligga var som helst, och dessutom vill den bli nerbäddad i massor av mjukt papper. Hujedanmej!

Kram ☺

2009-03-12 @ 09:29:01
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Peter Andersson

Ååh vad jag älskar er! Så sköna barn..

2009-03-12 @ 19:14:53
URL: http://pilsnerfilm.blogg.se/
Postat av: Evelina

tur att kalaset är över tills jag kommer på lördag ;) För då hoppas jag att de är på sin höjd Olof som ska firas ;) hahaha...puss på er mina fina

2009-03-12 @ 21:37:08
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0