Zzz

Jag: "Titta Theo vad det snöar"

Theo: "Ja mamma, det snöar mycket!"

Jag: "Verkligen mycket"

Theo: "Det är för att det ska räcka åt alla!!!"

Jag: "Ja det har du rätt i...smart tänkt!"

Jag: "Då slipper man bråka om det!"

Klokt! Då är det ju bara att hitta på något annat att bråka om. Till exempel om månen när vi åker bil. Om månen lyser på Theos sida eller på Noahs sida i bilen. Man kan bråka om brandstationen som vi kör förbi dagligen, om den är färdigbyggd eller inte. Annars kan man ju bråka om mamma, "det är min mamma!!!", "Nej! Det är min mamma...bara min!". Det finns alltid något...

Just nu kan Theo inte bråka med storebror eftersom han är hos farmor. Han får hålla tillgodo med mig! Men det går bra att bråka och tjaffsa med mamma...så här lät det innan:

Jag: "Theo, nu ska du städa upp efter dig!"

Theo: "Det ska jag INTE!!!"

Jag: "Jo, det ska du visst!"

Theo: "Fast det tänker jag inte!"

Jag: "Det tänker du visst!"

Theo: "Glöm det!"   (What the f*ck!!!???DET var något nytt...och alldeldes för kaxigt!)

Jag:
...???...Typ, bla bla bla bla....har inte en aning om vad jag svarade eller vad Theo sa, jag fick förmodligen spelet, sedan en black- out och efter det en grav minnesförlust!!! Hur som helst så ligger allt kvar på golvet och det lär bli en suprise för Theo i morgon när han märker att jag inte har städat efter honom!

Jag är så trött...

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Han har så fantastiska kommentarer. Som när han öppnade paketet från mig och fick se mjölkpaketet: "Jag ville ha det"



Så go´...

2009-02-09 @ 23:10:59
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: mia

asgarv...skön kille....

undra om han har några kompisar på dagis... egentligen..??Han är ju rätt hårdhänt....skratt

2009-02-10 @ 15:42:36
Postat av: segslitensliten

Ja, alla anledningar bra! Och vem/vad som helst också för den delen. Jag har just skällt ut min dator , eftersom jag nu (2 timmar senare) upptäckt att de två första raderna i mitt inlägg inte hade kommit med.



Och kaxiga ungar växer tydligen på träd nuförtiden. Själv fick jag ett "Vem bryr sig?" av min sexåring för ett par dagar sedan.

kram ☺

2009-02-10 @ 16:21:20
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Evelina

Haha... han tycker nog de bara är bra om du inte städar, då slipper han ju plocka fram de dagen därpå ;)

Tack för en underbar helg... nu är jag tillbaka i Kalmar o vilar upp mig! Saknar er redan massor! Puss o kram

2009-02-10 @ 16:40:16
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva, Jim & Joel

Haha.. alltså.. jag tänkte på en grej. Jag tror inte att det ngnsin har varit trist att läsa din blogg. Fastän det kanske inte alltid är så roligt för dig när barnen busar men vi som följer den har väldigt roligt bakom skärmen! Ikväll skulle jag uppdatera men bloggsidan fungerar inte. Humpf, får väl försöka imorgon igen. Kul att vi ska ses på fredag, längtar. Ha det bra! Puss

2009-02-11 @ 00:21:07
Postat av: Peter Andersson

Eva: Är det inte väldigt dumt att sitta bakom skärmen? Jag föredrar läsning framför densamma... ;)

2009-02-11 @ 18:43:08
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva, Jim & Joel

Jo Peter, det har du faktiskt rätt i! Haha

2009-02-12 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0