Utmaning

Jag har fått en utmaning på bloggen. Jag! Av alla människor. Jag som knappt vet hur man kommenterar andras bloggar, ännu mindre länkar till andra...men jag gör ett försök, eftersom den som skickade utmaningen har en av världens bästa bloggar! Så här stod det:

1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

Så här tänker jag:

1. Som sagt, hur fan länkar man till andra???
2. Sju sanningar...jag vet ju knappt själv vad som är sant i mitt liv. Jag tycks leva i en illusion, dröm/ mardröm- vad vet jag.
3. Jag känner inte ens sju personer som bloggar...
4. Detta kan jag!!!

Jag börja med ETT: http://permanentformsvacka.blogspot.com/ (Bara detta tog en kvart att fixa)

TVÅ: Sju sanningar...

# En pinsamhet först...På min första date med en kille så skulle jag bjuda på lite lunch. Sallad (inget att rekommendera till en hungrig grabb) . Jag hade gjort i ordning och vi satte oss och började äta. Eller han började äta, och åt ett tag innan jag började (mår lite illa av kärlek). När jag själv skulle ta första tuggan så upptäckte jag att det kryllade av salladslöss!!! I hela förbannade salladen...som min nya kärlek satt och gluffsade i sig!  Hela tallriken rörde på sig. Min tanke var: Ska jag låtsas som ingenting och diskret slänga bort min egen portion ( jag menar, han får ju i sig protein och killar gillar ju sånt) eller ska jag tala om det och riskera att han tyckte jag är äcklig??? Jag gjorde det senare..."Ehh...du...jag vet inte om du borde äta mer...det är visst lite löss i maten (LITE???)". Pinsamt! Men han verkade gilla löss, vi har nu skaffat två egna och har hållt i hop i tretton år!

# Jag älskar att bygga med lego och låtsas att jag gör det med barnen (hemma eller på jobbet). Saken är den att jag hatar när barnen ska lägga sig i. Jag vill bygga ensam. Eller rättare sagt, ha mitt eget bygge för mig själv. Det är noga med färg och form och jag blir grymt irriterad när barnen vill "hjälpa mig att bygga"...Jag petar bort delarna som barnen har satt dit, när de inte ser!!!

# Jag är en elak jävel som skrattar åt elände! Som en gång när jag såg en gammal man som var ute och gick. Rätt som det var så tappade han sin benprotes! Jag hade inte skrattat så mycket sen den gången en grabb tappade sitt hjul på cykeln och for i väg som en vante på gatan. Skitkul! Skitelakt. (Jag är ju inte den som skrattar tyst och diskret heller)

# Jag är en aggressiv bilförare som inte borde få ha körkort. Jag blir totalt vansinnig på folk som inte kör lika bra som jag själv. Jag hatar när folk håller hastigheten och kör 90 på 90-vägar. "Leta upp gaspedalen för helvete", skriker jag (när jag är ensam i bilen). Gasa för fan!

#  Jag blev exakt en sådan mamma jag inte ville bli. Jag arbetade på en Montessoriförskola innan jag fick barn och bestämde mig för att aldrig köpa en massa leksaker till mina barn. Jag skulle ha ett "Maria Montessori- hem". Och hur blev det? Jag håller på att skapa materialistiska små monster. Jag köper, köper och köper. Leksaker till förbannelse! Gud förlåter!

# Jag avskyr särskrivning!!! Har en grym allergi mot det och förlåter aldrig mig själv när det händer. Jag blir så frustrerad.

# Jag har en förkärlek till smycken och skäms över mig själv för att jag har blivit så kapitalistisk (men det är dock min enda last förutom choklad och jag köper dem aldrig själv...utan tigger mig till dem!)

Nu mina vänner är det er tur. Jag skickar utmaningen till: (Fan, är det nu jag ska länka???)

* http://pppeter.blogg.se/
*http://evelina84.blogg.se/
*http://evottpevott.blogg.se/
*http://mia71.blogg.se/
*http://blaupp.blogg.se/
*http://weirdvslife.blogg.se/
*http://www.mama.nu/blogg/hannahs-blogg/

Som sagt, jag känner inte så många bloggare, den sista blev till en "kändisblogg". Ha ha. Hon vill säkert ha lite reklam...Vad skulle jag göra nu? Meddela alla...Shit så jobbigt! Kan man göra det i morgon?

Nu måste jag gå, hoppas jag gjorde rätt.

Kommentarer
Postat av: mia

kära syster yster....jag skulle ALDRIG göra allt det där...har nog det jobbigt att bara skriva i min blogg, och som sagt, vem skulle man länka till...ha ha ha

Men en sak som jag håller med om till 500%....

dina ungar har verkligen ALLT...

inte lätt när kiden fyller år......

ha det gott, puss

2009-02-05 @ 22:06:34
Postat av: segsliten

Nu skrattade jag så att jag skrek igen! Jag har tyvärr datorn stående i en garderob i ungarnas rum, och de gillar inte mina attacker så här dags. Skit! Nu kommer jag inte vara populär imorgon bitti heller! Jag försöker dock kväva skrattet, men med uselt resultat. Storklimpen vaknade och frågade om jag behövde snyta mig!

Förresten var bor du? Jag försökte lista ut det med hjälp av ditt inlägg om leklandet. Stället fanns dock på fler ställen, så antingen är det i Luleå, Umeå eller Växsjö?

Kram ☺

Ps. Din kommentar kom med!

2009-02-05 @ 23:34:35
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Evelina

ja jag som gillar utmaningar...ska se om jag kan få in de i mitt fullspäckade studentliv :P Men dröjer nog några dagar för nu ska jag till er i helgen :) Längtar!!! :) Ses snart...puss o kram

2009-02-06 @ 12:50:54
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: segsliten

Hoppas att allt är bra med dig och familjen.

Kram ☺

2009-02-09 @ 20:43:53
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0