7 Mums-mums på 31 minuter...

Har precis tittat på TV- programmet "En annorlunda familj" och kan inte säga annat än att jag blir inspirerad av att ha så många barn. Kruxet är bara att jag knappt klarar av familjen som jag har nu. Två barn och cirka två timmars egentid på kvällarna. Den tiden är viktig. Livsviktig. Skulle vi då skaffa ett barn till så skulle egentiden bli passè. Gone! Och aldrig mer komma tillbaka (känns det som). Jag får nog köpa mig en docka i stället. En Skrållan kanske!

Eftersom jag har bestämt mig för att gå ner i vikt är jag nu inne på min sjätte Mums- mums (och då menar jag inte Måns Zelmerlöv). På cirka 30 minuter har sex stycken Mums- mums passerat strupen (den sjunde kom visst fram nu i skrivandets stund och åker samma förbannade väg som de andra). Hur fan kan man ens äta så många över huvudtaget? Jag förstår det inte, jag tycker inte ens att de är så goda!!!

Det kommer bli alldeldes underbart att sitta på stranden i sommar. Folk kommer att slänga skräp på mig för att jag skuggar halva stranden, om jag inte ger mig snart. Och när de har kastat färdigt kanske jag kan hyra ut mig som badmadrass och flyta omkring i vattnet med ett lass ungar på magen. De kan ju mata mig med choklad eller annat gott under tiden som jag flyter. Näe, skärpning nu! Det var det sista onyttiga på ett tag (och det finns bara en Mums-mums kvar). Bäst att gå och borsta tänderna så att inget mer åker ner i magen...vi hörs i morgon alla Mums-mums!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha. Mumsmums är inte så goda att man kan äta så många. Men mums mums innehåller inte så många kalorier. Man får äta de för Viktväktarna säger Jim. Men det betyder inte att man ska äta 6-7 förpackningar bara för det. Haha. :)

Well, puss puss

2009-02-17 @ 01:47:15
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: segsliten

Du har något att hämta inne hos mig.

Kram ☺

2009-02-17 @ 08:26:10
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Myra

Hahaha. Underbart. Vi kan ta varandra ihand kanske. Hade jag haft mums mums inom räckhåll så hade jag också fått i mig allihop. Inga problem, liksom. ;)

2009-02-17 @ 12:34:38
URL: http://myrasmysterier.blogspot.com
Postat av: Evelina

Nä håller med dig...mums-mums är inte ens gott!!! :P Vet en viss chokladkaka som slår allt dock ;) Saknar dig. puss

2009-02-17 @ 17:04:16
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: segsliten

Hur jag hittade dig? Om jag inte minns fel hittade jag dig av en slump inne på mamabloggen. Jag har tittat in där en gång, och då läste jag ett inlägg du skrivit. I det inlägget talade du om för någon var de kunde hitta dig, eftersom personen ville fortsätta följa din blogg. Jag tänkte,det här måste vara bra, varför skulle man annars vilja fortsätta att läsa. Så jag tog och kollade upp din nya blogg och fastnade för din humor. Jag tyckte det var kul med någon som har samma galghumor som jag.

Kram ☺

2009-02-17 @ 18:00:14
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0