Född på fel sida.

Nästan varje morgon när jag lämnar Theo på förskolan är han sur och tvär. När någon säger hej eller god morgon, så svarar han alltid med ett vrål eller en morrning...mycket trevligt och inte alls pinsamt. Han har ett hemskt humör och varenda pms-morsa ligger i lä där. Med hästlängder!

När personalen möter denna solstråle frågar de alltid "har du vaknat på fel sida i dag?". Theos mamma svarar alltid "ja i dag...och alla de andra dagarna!!!".

I dag var det samma visa. Personalen säger god morgon och Theo skriker något argt tillbaka. "Har du vaknat på fel sida i dag Theo?" säger de. "Vaknat på fel sida...", svarar jag..."Jag tror faktiskt att han FÖDDES på fel sida!!!" säger jag och personalen skrattar lite tveksamt.

Men allvarligt talat så börjar jag undra om det inte kan vara så. Att man helt enkelt föds på fel sida och har samma symptom som när man vaknar på fel sida. Tjurig och tvär. Jag undrar om det är något som växer bort i så fall eller om det kommer att behövas en operation. Och om det nu är så att man kan födas på fel sida så tycker jag nog att man borde skriva någon slags manual för blivande mammor så att man vet vilken sida man ska ligga på när man föder sitt barn.

Vänster sida: Barnet blir lugnt och harmoniskt livet ut.

Höger sida: Barnet kommer att ha ett fruktansvärt morgonhumör dygnet runt-  livet ut.

Platt på rygg: Barnet kommer att vara lika intelligent som Linda Rosing.

Stående på alla fyra: Barnet blir en glad prick...

och så vidare...Frågan är vilket som är värst: att föda på höger sida eller platt på rygg!?

Synd att ingen visade manualen för mig (om den redan finns). Jag måste alltså ha legat lite åt höger...måste fråga sambo om han minns det (eller just det, han satt ju och läste jakttidningar under den tiden, och bad mig att inte krysta eftersom barnmorskan hade sagt att det inte var dags ännu- tack så jävla mycket för ditt stöd föresten. Om jag inte har tackat dig innan!).

Bäst att lägga mig nu innan hela förlossningshistorien skrivs ner. Jag menar, ni kommer ju att kunna somna fortare på andra sätt. God natt mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Eva

"Platt på rygg: Barnet kommer att vara lika intelligent som Linda Rosing." - AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!



Men det räknas inte om man är snittad va?! Säg att det inte gör det!!!



Love u! Puss

2009-04-20 @ 21:08:49
Postat av: Anonym

Snittas man så får man garanterat ett ljuvligt barn utan problem och hemskt humör!!!

2009-04-20 @ 21:18:47
Postat av: Eva

Tur! :)

2009-04-20 @ 21:53:55
Postat av: segsliten

Alltså, här i Italien tvingar man alla kvinnor att föda platt på rygg! Eller rättare sagt, platt på rygg med vaderna i gynekologstolshylsor. Tillhör man den tredje gruppen då, eller kan man bli benådad när benen är fastspända i 90-gradersvinkel? Storklimpen kanske klarar sig, men med lillklimpen hann jag inte ens in i förlossningsrummet. Honom födde jag på en säng i ett annat rum, platt på rygg, inga hylsor bara böjda knän! Låter oroväckande!

Kram ☺

2009-04-21 @ 09:39:10
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Anonym

HAHAHA du e för go´,är man på lite dåligt humör så är det bara att gå in på denna sida :)/ Puss J

2009-04-21 @ 10:21:38
Postat av: Lina

Hahahaha...såååå bra.. (ja för dem som inte föds av en mamma liggandes platt på rygg lr på höger sida :P ) Min mamma låg bergis på vänster sida kombinerat med att stå på alla fyra när jag föddes ;)(hur nu de gick till....hon växlade nog mellan skulle jag tro......)



Saknar er massor...nu är jag snart hemma :) Puss puss puss min älskade vän

2009-04-21 @ 10:46:21
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0