Nummer tre.

I går var jag hos "kotknäckare" nummer tre. Ni som har hängt med ett tag vet ju om mitt lilla problem med just detta. Nummer ett ville aldrig mer se mig om jag inte började träna och nummer två sa att jag verkligen borde träna...Så nu har jag alltså gått till nummer tre.

Trean var jättebra och trevlig och hade inga direkta krav. Men...jag borde verkligen börja träna, dricka vatten och äta frukt. Sedan borde jag tänka på...bla bla bla. Herrejäklar vilken lista hon gav mig. Helt galet! Samtalet lät så här (en tiondel av samtalet):

Trean: "Jag kommer inte att kräva någon träning...MEN...du borde verkligen börja tänka på det. Men det är bara att välja: ha ont, eller inte ha ont!!!"

Jag: "Ja men jo...jag har tränat några gånger innan jul" (Lögn).

Trean:...fnys...

Jag:...tyst...

Trean: "Hur mycket dricker du om dagarna?" (Och då menar hon inte alkohol).

Jag: "Ett glas vatten om dagen...och lite jos"

Trean:...absolut tystnad...

Jag: "Hrm...det kanske inte är så bra va...ehh?"

Trean: "Hur är det med frukt då?"

Jag:...helt jävla tyst...

Trean: "Du äter inte frukt?"

Jag: "Näe...men det är inte så gott..."(piiinsamt)

Och så där höll vi på. Jag kände mig som ett litet barn. Jag vet att man ska dricka vatten men det är äckligt! Öhh...moget. Vi gick in på hela kroppen och när hon frågade efter eventuella sjukdomar började jag att skratta. "Ska vi börja nere från tårna och gå uppåt?" sa jag. Det finns ju ingen trettiotreåring i världen som har så mycket krämpor som jag. Besöket skulle ta en timma, jag var där i två...

Nåväl, hon var jättebra i alla fall och jag kommer att gå dit igen- helt klart! Och vet ni vad, jag har druckit EN LITER VATTEN i dag. Det är mer än jag brukar dricka på flera veckor annars. Jäklar vad jag ska kissa i natt. Bäst att jag lägger mig! Sov gott alla fina.

Ps, ni glömmer väl inte träningen? Den är SUPERVIKTIG!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra gjort bruden :), en liter, det är en bra början,men med tanke på hur ofta du är å kissar om nätterna så undra jag hur det ska gå i natt?? Pax att få sova med dej nästa gång vi delar rum,om det blir nångång? 2016 kanske :)för tänk ,då kan jag ligga å prata LÄNGE :). Ha det bra å ta hand om dej, kramar Tingeling

2009-04-08 @ 23:31:18
Postat av: segsliten

Vi får hoppas att den här knotknäckaren håller måtten!

Glad påsk!

Kram ☺

2009-04-09 @ 19:42:40
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0