Mitt nya yrke: akrobat.

I dag har det varit värsta städdagen, utomhus och inomhus. Skitkul! Jag höll på att slå ihjäl mig till på köpet. Jag hittade en uppblåst badboll på altanen som jag tänkte kasta i smyg (barnen vill ju spara på all skit). Det gick såå segt att få ut luften så jag ställde ena foten på bollen för att trycka extra hårt. Eftersom det gick fortare så tänkte jag att det var lika bra att ställa båda mina fötter på bollen! Det var ju smart. Mycket.

Jag hade inte en tanke på att det kunde vara ganska svårt att stå upp på en badboll (men det vet jag nu att det kan vara ganska så knepigt.) Jag drog omkull utav bara h*vete, for baklänges och landade på ändan/ ryggen/ huvudet. Satan så ont. Sambo kom inrusande och frågade vad som hände. "Vadå...vad menar du. Tänkte du på något speciellt?", frågade jag och tänkte att han omöjligt kunde ha sett mig. "Jag såg dina fötter uppe i luften, genom fönstret...vad göör du???", undrade han.

När jag stod där och försökte förklara mig på ett sätt som inte skulle verka allt för dumt, kom barnens kusin inrusande och frågade vad som hände. "Hur så...vad menar du?", sa jag. "Jo jag såg dina fötter i fönstret...vad hände?".

Det är då konstigt, hade jag ropat på någon för att få lite hjälp hade ingen "hört" mig. Garanterat. Men nu, när jag verkligen hade önskat att jag vore ensam så reagerar alla på några fötter som flyger omkring. Mycket märkligt.

Nåväl. Jag bröt inga kroppsdelar och känner mig bara lite mörbultad. Det kunde ha gått värre. Mycket värre! Jag hade tur. Bäst att sova lite och vila mina onda kroppsdelar. God natt alla söta.

Ps, stå aldrig på en badboll utan att hålla i er i något.

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Haha, kan se det framför mig... Så klockrent!

2009-04-12 @ 22:02:28
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva

Aj som fan.. tur att du inte slog dig så värst. Puss

2009-04-13 @ 12:43:47
Postat av: Ankan

Du hade tur i oturen. Hoppas du inte är helt mörbultad idag.

Kram

2009-04-14 @ 23:22:48
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se
Postat av: segsliten

Ibland vet jag inte vad som far i en?? Jag har också gjort ett par sådana där höjdarmissar. En del grejer verkar så jäkla smarta, och sedan upptäcker man hur himla korkade det egentligen var, men då är det redan försent.

Hoppas du nu fått vila dina mörbultade lemmar i ett par dagar.

Kram ☺

2009-04-15 @ 13:54:56
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: S&M

Besök gärna vår blogg =)

Vi är två spralliga tjejer med en nystartad blogg.

Vi kommer med jämn uppdatering och en massa bilder =)

http://kalaskras.blogg.se

2009-04-15 @ 13:58:02
URL: http://kalaskras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0