Kan man få lite hjälp i social träning???

God kväll mina vänner,

nu börjar jag bli duktig på att uppdatera min blogg...risken är väl att ni tröttnar på mig snart. Jag sitter här med en jättekaka fylld med choklad och kom på precis nu i skrivandets stund att jag har förlorat mot min lillasyster. Hon utmanade mig i att inte äta sötsaker. Jag klarade alltså av det i ett dygn. Innan jag glömde bort det...helt ärligt. Jag glömde. Jävla alzheimers.

Theo var lika ljuv som vanligt i morse när jag lämnade honom på förskolan. Jag kan bli så sur när personalen bara skämtar bort hans humör. "Man kan ju inte vara glad jämt", sa personalen i dag när han skrek åt henne. "Näe, men NÅGONGÅNG vore ju trevligt", svarade jag. (Fniss fniss...och vad fan är det som är så kul???). Det är inte ett dugg roligt att jag kommer att få ha social träning med min son tills han fyller 50, och då är jag ju så senil att jag själv inte kommer i håg hur man hälsar på folk. Jag kanske också morrar som en tiger, drar ut klorna och försöker ge någon på käften. Det är inte så kul. (Fniss fniss på er själva).

I morgon ska jag på utvecklingssamtal och prata om Theo med pedagogerna. Det känns ungefär lika spännande som att titta på Svampbob Fyrkant. Fast man vet aldrig. De kanske överraskar. Konstigt nog har de aldrig något att säga om hans uppförande och jag har svårt att tro att han klarar av att vara en helt annan person halva dagarna (jag tror det finns ett namn på såna). Vi får se i morgon.

Annars har det inte hänt mycket sen i går kväll. Jag är lika trött som vanligt, längtar till våren och fasar för sommaren. Som vanligt alltså. Allt är som vanligt.

Snart öppnar ALV (Astrid Lindgrens värld) och det är ju förstås en bra grej. Undrar hur det kommer att gå i år. Theo sticker ju gärna i från mig och verkar hellre vilja bli tagen av en ful gubbe än att lyssna på mig. Det kan bli tufft i år. Sannorlikheten att hitta ett borttappat  barn (som om man tappar ett barn...verkar ju lite klumpigt) är ungefär lika stor som att en politiker skulle tala sanning inför ett val.

Bäst att sova, men vi hörs i morgon. Kram kram.

Ps; "I tvättmaskinen ligger det oupphängd tvätt". Fasen vilken tur att den inte var upphängd, det skulle ju ha tagit skitmycket plats i tvättmaskinen. Jag läste detta i en bok för några dagar sen och jag kan inte sluta tänka på den meningen. Jag kan riktigt se framför mig hur alla lakan och kalsonger hänger där inne i trumman...så trångt.

Ok, jag ger mig nu...sov gott.

Kommentarer
Postat av: Eva

Men VICKE DÅ!!! På torsdag är det 1 vecka för oss! Då återstår ännu en till! Utan onyttiga saker. Jag som trodde på dig! snyft Men men.. då har jag alltså vunnit, (stoppar in en fet kladdkakebit i munnen) eller inte! Näru, lite mer självdisciplin än så har jag!!!!!) Puss påre!

2009-04-21 @ 20:14:19
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Eva

Men VICKE DÅ!!! På torsdag är det 1 vecka för oss! Då återstår ännu en till! Utan onyttiga saker. Jag som trodde på dig! snyft Men men.. då har jag alltså vunnit, (stoppar in en fet kladdkakebit i munnen) eller inte! Näru, lite mer självdisciplin än så har jag!!!!!) Puss påre!

2009-04-21 @ 20:15:41
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Peter Andersson

Sista meningen antar jag du hämtat från Lantz bok eller är den egentligen tagen från din verklighet må tro...

2009-04-21 @ 20:33:56
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: evelina

men våren är ju redan här :) i kalmar iaf!!! puss puss

2009-04-22 @ 09:43:04
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: segsliten

Det här med bortbytingar i skolan och på dagis har jag hört talas om ett par gånger. Jag frågade en gång storklimpen vad han gjorde på dagarna, när den där andra, söta, goa killen var och lekte på dagis. 'Men mamma, det är ju jag!'sa han lite uppbragt. Jag vet inte om jag går på det där riktigt än, men jag ska nog anställa en privatdetektiv som kan kolla upp vad han EGENTLIGEN sysslar med på dagarna, för inte är han i skolan i alla fall! Det går jag aldrig på!



Astrid Lindgrens Värld, jag pratade senast igår med min mamma om det. Vi har aldrig varit där, och i år vill vi dit. Hyr du stuga, eller åker du över dagen? Jag kommer ju vara på Österlen i sommar, så jag måste nog sova över någonstans. Hinner man parken på en dag, eller måste man stanna flera?

Kram ☺

2009-04-22 @ 09:58:00
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: nipe

Haha, det där om tvätten.

Älskar att analysera sönder meningar så, hahaha.

Tack för påhälsningen på min blogg, jag kommer tillbaka till din också!

2009-04-22 @ 21:20:22
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0