Flygande macka

I dag har jag inte mycket att komma med. Dagen har varit absolut lugn och ingenting har hänt. Barnen sover och sambo byter däck på bilen, och själv ska jag snart lägga mig. Vårkoman sitter fortfarande i och har jag otur så släpper den väl först i oktober, och då är det ju dags för min årliga höstkoma...(det här kan bli jobbigt).

I kväll kastade Theo en macka på golvet för att jag hade vikt den på mitten som jag brukar (vilken dålig mamma...ring socialen ni som kan), då stängde jag av tv:n och sa att han fick gå och lägga sig (klockan 18). Jag gick och hämtade en blöja och pyamas och när jag kom tillbaka var Theo försvunnen! 
 
Jag hittade honom i hans rum...nerbäddad i sängen!!! Gissa om jag blev förvånad. Jag hade räknat med skrik, tårar och total sängvägran. Det tog inte ens fem minuter innan han sov. Stackarn. Kunde han inte bara sagt att han ville sova!?

Nu ska jag gå och slänga en macka på sambo så att han kan hota mig med sängen och bädda ner mig sen...Sov gott alla fina.

Kommentarer
Postat av: segsliten

Inte alltid lätt att veta hur man vill ha det! Han visste nog inte att han var trött förren du gav honom möjligheten att gå och lägga sig.

Kram ☺

2009-04-23 @ 12:58:08
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0