Strandad valross i simhallen...

I dag har jag städat- yohoo!!! Här är såå fint ska ni veta...(säkert ända tills i morgon, eftersom barnen sover nu).  I dag har vi varit i simhallen och skvätt vatten på folk och det är ju alltid lika populärt (för mina barn, inte övriga badare). Jag haatar verkligen att gå och bada! Känner mig som värsta paddan i min lila/lilla baddräkt från fyrtiotalet (ungefär). Den är faktiskt både lila och "lilla" kan man säga. Trång som attan.

Noah och Theo tycker ialla fall att det är jätteroligt och man får ju liksom offra sig som morsa ibland, även om det gäller att plaska runt i en liten damm full med barnkiss. Barnkisset är i coh för sig inga problem för mig, för det gör ju åtminstonde vattnet ljummet. Det är alla valkar som känns jobbíga. Man kan ju inte sitta snyggt i en baddräkt direkt (om man inte ser ut som Kate Moss, för då går det jättebra). Det känns som om vattennivån stiger när jag kliver i och jag vill ju inte gärna att de små barnen ska komma under vattenytan bara för att jag vräker i mig 100 gram choklad varje kväll (inte deras fel ju).

I morgon ska vi försöka leka med några små kompisar och det är ju alltid en konst. Lek utan bråk är väl ganska sällsynt just nu, i vårat hus...men vi får väl pröva.

Nu är det dags att göra lite mer nytta, so long!

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Ser man ut som Kate Moss och sitter i en pool innebär det att man riskerar livet eftersom man kan silas ner i brunnen...

2008-10-27 @ 22:07:31
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva Skullman

Haha..

Är det samma baddräkt som du hade på dig när du räddade livet på mig?! Kanske dags att uppdatera då? haha, puss

2008-10-28 @ 12:31:59
Postat av: Anonym

Snart kan jag plaska med dej i vattnet,,,följer gärna med å badar mina valkar å Nisse me då förstås :) kram/tingelina

2008-10-30 @ 11:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0