Jag ska bli pappa...

i mitt nästa liv! Det kommer att bli så spännande och roligt. Jag kommer att kunna:

1) vara (med)gravid utan att bli tjock och kräkas i flera månader.

2) slippa vräka i mig bacon pga någon jäkla hormonstörning.

3) sitta bredvid i förlossningssalen med en jakttidning och säga till min sambo att inte hålla på å krysta eftersom det inte är dags att föda riktigt ännu ("det säger barnmorskan..".)

4) slippa laga hela härligheten med nål och tråd och dessutom slippa såriga bröstvårtor när barnet ska ammas fastän det inte går...("barnet skadas inte av att äta blod...")

 5) sova gott och slippa vakna när barnen skriker på nätterna (eftersom jag sover så jäkla hårt)

6) åka bort på helgerna utan att ens få dåligt samvete eftersom ingen ändå kommer att sakna mig.

 7) gå på toa med en bunt tidningar på typ tre ton. Jag kan sitta i en halvtimme utan att någon saknar mig. Lätt! Jag slipper förstoppning (men får en ökad risk för hemorrojder) och kan varenda tidning utantill...

8) snyggt hoppa över ett gäng strumpor som jag har lagt på golvet, utan att ens märka det...

9) gå och klippa mig på lunchen medan mamman måste skaffa barnvakt varje gång. Likadant gäller vid läkarbesök och tandläkare...såå smidigt!!!

10) vara den snälla föräldern som gör allt roligt med barnen, bada i simhallen osv. Mamman kommer ändå inte att orka efter att ha bråkat med barnen halva dagen...pluspoäng till mig...

Jag kommer i och för sig behöva jobba heltid, ta hand om trädgården, bilarna och ev stå för matlagningen men det kan det vara värt!  Det ska bli roligt att prova...lite som semester faktiskt...



Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Du kommer slippa ha mens med..

2008-10-31 @ 21:27:35
Postat av: Anonym

Låter helt fantastikt ju!!!

Eller inte...vad vi kommer att frysa i skogen alla gånger vi måste jaga ju.....

kram Mia

2008-11-02 @ 19:47:53
Postat av: Evelina

Ja det är nog värt att testa att vara pappa....då slipper man ju mensen som Eva säger!!!

2008-11-03 @ 12:34:05
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0