13 förbannade trappsteg...


Vi var på övervåningen, Theo och jag. Han fick för sig att han skulle gå ner, vilket han brukar göra själv. Ändå hann jag fundera på om jag skulle hålla honom i handen, men bestämde mig för att låta bli. Han kan ju själv, även att det går lite vingligt och sakta. Fan vad jag ångrar det nu...


Theo ramlar naturligtvis. Hela vägen ner. Jag har sett barn ramla i trappor förut och det kan ju se lite otäck ut, men oftast slår de i ryggen och rumpan. Och i värsta fall huvudet.


Theo missade både rygg och rumpa. Han landade på huvudet på alla trappsteg. Han slog i huvudet om och om igen och jag var säker på att han skulle slå ihjäl sig. Helt säker. Jag skrek rätt ut, ett ångerstladdande skrik och var helt hysterisk.


Väl nere satt jag med Theo i famnen och var inte säker på om han var okej. Jag tryckte honom tätt intill mig och vågade inte titta på honom. Han skrek till i 30 sekunder, och sedan inget mer. Han blev tyst och tittade rakt ut. Jag fick inte ta i honom, han slog bort mina händer och mitt hjärta brast!


Men han var hel och mådde efter omständigheterna bra, inga brutna ben och inga blåmärken (konstigt efter de smällarna).


Detta är baksidan med att ha barn. Jag anklagar mig själv. Tänker hela tiden på att jag borde ha hållit i hans hand (även om jag inte brukar göra det). Jag borde ha varit snabbare så att jag kunde fångat honom...osv osv.


Jag lät honom sova i min säng. Han somnade med sitt lilla ansikte tryckt mot mitt och jag hade svårt att gå där ifrån...


Jag kommer INTE att sova gott i natt!


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, lilla Theo. Förstår att du blev rädd och han lär ha varit lättad att ha sin mamma hos sig när han var ledsen. Love u all. Puss

2008-05-15 @ 22:08:35
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Peter Andersson

Du vet ju att du inte gjorde fel men jag förstår hur du tänker. Theo och Noah kan dock inte ha en bättre mamma än de har så du kan vara nöjd. Det hör till att barn slår sig och deras kroppar är ju mjukare än våra så det brukar ordna sig.

Kram!

2008-05-15 @ 22:14:19
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Evelina

Ja du är verkligen en toppen mamma :) De kan verkligen skatta sig lyckliga. Men fy vad hemskt det är att se barn ramla och slå sig sådär. Saknar er massor. Hinner
tyvärr inte med er i helgen. Men snart är det sommar och då finns jag på närmre håll. Längtar! Pussar och Kramar Lina :)

2008-05-16 @ 16:11:39
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Evelina

Saknar dig....puss o kram

2008-05-17 @ 23:54:24
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Lotta

Åh, så typiskt !
Sen mår man ju så illa efteråt oxå!
Man tänker så mycket, men det som sker det sker .
Man kan ju tyvärr inte skydda dem från allt =(

2008-05-22 @ 02:15:37
URL: http://lisenj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0