Gamla häxa eller kärringjävel...


I dag fick jag ett samtal från dagis ett par timmar innan vi skulle gå dit. Shit, hann jag att tänka...måste betyda trubbel! Och mycket riktigt...det var trubbel!


Städerskan på dagis hade gått förbi utanför staketet där Noah lekte med en kompis. Noah ropade då "Hallå där din gamla häxa, kom hit så ska vi göra köttfärs av dig!"


Hon hade blivit ledsen och sagt till fröknarna vad han hade ropat och de ringde alltså hem till mig!

Jag tycker det var jättebra att de ringde och talade om det så att jag kunde prata med Noah om det. Han skämdes och såg ledsen ut och lovade att aldrig göra om det (eller hur?!).


När jag hade pratat med personalen var jag lite ledsen och tyckte det var jobbigt ,men när jag skulle berätta det för min sambo kunde jag inte låta bli att skratta.


Det lät så jäkla dumt och faktiskt ganska oskyldigt. De lekte väl något med häxor och så gick det förbi en...än sen då? No big deal! Om han inte fortsätter och blir värre än så...Det är ju inte bra om han ropar kärringjävel eller något sådant, DÅ jäklar blir det andra bullar!


Nu menar jag inte att det är ok att ropa sånt efter någon men man får nog ha lite överseende med en femåring, de är ju inte världens interlligentaste varelser om man säger så...


Får bara hoppas att det hjälpte med Bolibompaförbud och allvarligt samtal...


Kommentarer
Postat av: Eva

haha. Hahahahaha! GO NOAH! Fasen vad han är full med jävelskap, men ack så söt!

2008-03-05 @ 20:53:39
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad får han allt ifrån ? Haha!
Jäklig, men söt endå :)

2008-03-05 @ 22:11:41
Postat av: Peter Andersson

Så sköön :)

2008-03-06 @ 22:01:42
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Evelina

Vad bra att jag kommer imorgon så jag kan lära honom något annat bus ;) Ser fram emot det!! Att träffa er alltså ;) Puss o kram..lina

2008-03-07 @ 20:27:08
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0