Härliga sommarlov!!!


Det är verkligen härligt med sommarlov (eller semester som andra vuxna kallar det). I dag har det i och för sig varit mycket bråk, många tårar och ett antal hot. Theo (som knappt kan prata annars) sa till mig idag: "Mamma, vill du upp på ditt rum och lägga!?" Han blev arg när jag tillrättavisade honom och tyckte att jag kunde gå och lägga mig (och gud ska veta, att jag ville inget hellre).


När kaoset var som värst åkte vi till några kompisar, vilket var bestämt innan, och lekte. Och där fortsatte vi med bråk, tårar och hot. Jag var helt slut när vi kom hem (där allt fortsatte lite till).


Men härligt är det med sommarlov.


Nu sitter jag här och tjuväter barnens godis som våra snälla sommargrannar gav dem, men som de inte får äta eftersom det inte är lördag (och på lördag är det garanterat slut). Jag veet, jag är en fruktansvärd mamma! En tjuv och lögnare som tror sig äta godiset för att rädda barnens tänder från kariesattack!


Det går inte så bra för mig, det här med att sno barnens godis (eller  det  går ju bra, men att inte ta det är värre). Förra helgen gick jag dessutom upp 2 kilo (ha ha, rätt åt mig kan man ju tycka och det är nog sant).


Sluttjatat om godis! I morgon blir det ev Astrid Lindgrens värld om barnen vill, och resten av veckan ska jag låta bli att överaktivera dem (om vi inte ska till Busfabriken i helgen...stackars barn!).


Vi hörs/Victoria


Kommentarer
Postat av: Evelina

Tja bruttan babe!! Verkar som en rätt lugn och fin dag ;) Är det de där popcornen som du smugglade upp ur skräppåsen när jag åkte från er ;) Nu har vi beställt utlandsresa...längtar Hoppas ni får det roligt på ALV! Kramar o pussar Lina

2008-06-25 @ 22:24:27
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0