Fåraherden

Nätterna är fruktansvärda. Jag har sovit 7 hela nätter på 6 år och det är egentligen helt okej. Men det som stör mig är att jag nu har så stora och duktiga barn som faktiskt sover hela nätterna, men som ändå håller mig vaken.


Jag är som en fåraherde. Jag vaktar mina får och sover bara med ett öga stängt. Jag är ständigt på vakt och vaknar av ingenting. Jag blir väckt om någon tittar på mig, om någon gnyr, andas på ett annorlunda sätt eller om en fluga råkar bryta benet.


I natt är jag i och för sig glad att jag inte sov. Jag är glad att jag har halsfluss (andra gången på 4 månader) och hade magont av Kåvepeninet. Annars hade jag kanske inte vaknat alls eftersom jag är så utmattad, och båda barnen passade på att gå i sömnen.


Noah fick jag mota bort från trappan (utan grind) och lägga ner honom i sängen igen. Efter det låg jag och vaktade så att han inte skulle smita igen. När jag (faktiskt) lyckades att somna lite så var det dags för Theo. Honom hittade jag inne på toaletten kl 3 och där stod han och drack varmvatten (inte nyttigt alls).


Efter att ha lagt honom igen låg jag där och vaktade igen, som en fåraherde (eller som ett jäkla freak). Inte konstigt att jag känner mig kronisk trött, jag vågar aldrig sova hårt. Sambo vaknar inte av en atombomb så där finns ingen hjälp att hämta...


Hoppas man får sova som pensionär i alla fall...


Appropå halsfluss: är det någon som har opererat bort halsmandlarna och kan säga hur det är? Jag måste göra det snart men har hört att man kan bli så mycket sjukare då, stämmer det???


Ha det gott/ herden


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du haft en trevlig dag!:D Vad gör du? Kika gärna in i min blogg och rösta på min poll om du har tid, så att jag får reda på vad jag kan förbättra med bloggen! :)

2008-06-29 @ 22:08:19
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej.. hoppas du får sova mer inatt syster yster. Jag har hört att man får det lättare med halsen om man opererar bort mandlarna. Man kan få konstiga ärr i dem som fylls med var, fast varetblir till hårda klumpar och man får taskig andedräkt. NEJ, JAG HAR INTE HAFT. Läst om det dock. :) haha. Du, som sagt, du får sova hur länge du vill när ni kommer och hälsar på. Här går ingen i sömnen, tror jag. Hoppas du sover gott. Älskar dig. Puss puss

2008-06-29 @ 23:09:48
Postat av: Peter Andersson

Jag tror jag opererat bort mina mandlar. Eller, jag vet inte. Men jag tror det. :)

2008-06-30 @ 13:54:36
URL: http://pppeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0