Alla hjärtans dag...

Jag borde inte sitta här. Har massor att göra. I morgon är det alla hjärtans dag och det är jättemycket som ska förberedas inför det...Ballonger ska blåsas upp (svarta ska det vara), bord ska dukas, presenter ska läggas fram och så ska det städas förstås. En mycket speciell dag, verkligen. Jag funderar på att ta ledigt från jobbet också (undrar om Olof kan det?). Barnen ska vara hemma från dagis så att vi kan fira hela dagen, ända tills de går och lägger sig.

Mmm, så borde det kanske vara (ööh, eller inte).  Men det är en viktig dag för en 5-åring. Mycket viktig! Noah gapade förvånat och fick tårar i ögonen när jag sa att jag INTE skulle vara ledig i morgon. Han kunde inte förstå att jag skulle skicka i väg dem till dagis på ALLA HJÄRTANS DAG! Det är tydligen oförlåtligt! Hur kan man vara så elak?

Noah ska vara ledig i alla fall! Han ska dela ut chokladhjärtan till ALLA han känner. Gå runt och knacka dörr. Han ska köpa en ask och bjuda alla på varsitt hjärta! Så snällt. Verkligen! Men jag vet inte om jag har lust att ta ledigt från jobbet för att knacka dörr. Vet inte om mina kollegor skulle uppskatta det. Men eftersom Svampbob fyrkant  delar ut chokladhjärtan så är det så man SKA göra (Noah har nog inte tänkt på att Svampbob mest är arbetslös och en mycket störd liten tvättsvamp). 

Han är så förkrossad min lille pojk. Jag har förstört hans drömmar om hur en alla hjärtans dag ska se ut. Han undrade om jag inte tyckte om den dagen (jävla förrädare typ...).

Men jag har faktiskt köpt chokladhjärtan (inte i en ask som det SKA vara, men ändå) och jag har presenter till dem. Så jag hoppas att jag inte har svikit honom helt utan att han kan förlåta mig när jag lämnar av honom på dagis, utan svarta ballonger och utan att ha fått frukost på sängen...

Förlåt mig Noah, men när du är äldre och klokare så kommer du att förstå varför vi firar alla hjärtans dag...(och ja, alla ni som undrar: jag älskar att få presenter!)

Kommentarer
Postat av: Eva

*skrattar* åh! Ni är så härliga! Älskar er!

2008-02-14 @ 13:21:53
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha.... Noah är för söt han ;) Saknar er alla. Pussar och kramar till min underbara familj ;)

2008-02-15 @ 09:05:35
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0