Jullov!!!

Nu tror jag att vi tar lite jullov, min borrelia och jag. Jag är så trött och känner att min lilla hjärna (jo, de har hittat en liten, liten vid undersökningen) inte orkar mer. Det blir en paus...ända tills nästa år förmodligen. Nästa år kommer jag att ha mycket att skriva om. Fast å andra sidan kan jag lika gärna skriva nu om hur julen var:

Barnen vaknade kl 9 och var utvilade och färdigklädda. De hade tagit på sig fina välstrukna skjortor, finbyxor och små fina tomteluvor. Och så döskallestrumpor förstås. De kom in till mitt sovrum med kaffe och lussekatter, som de hade bakat själva på morgonen (de är såå duktiga).

Kl 10 gick vi alla ner och satte oss vid den fina granen och öppnade lugnt och försiktigt våra julklappar. Vi öppnade ett i tagen. Vi läste rimmet på paketet, tittade på det fina julpappret och vek i hop det. Mycket omsorgsfullt. Vi tackade alla för det fina vi hade fått och barnen började leka med varandra. Alla var nöjda och glada.

Theo var lycklig för att han inte hade fått likadana julklappar som storebror och han bad snällt att få låna dem när han blev sugen. Noah delade med sig och såg lycklig ut.

Efter att sambo hade städat i ordning efter alla i köket packade han våra grejor som skulle med till allra käraste syster. Han la alla klappar i bilen och sjöng så lyckligt på "Ja, se det snöar". Snön var verkligen vacker! Vi satte oss i bilen, pigga och förväntansfulla...

Hos Mia var det lugnt och skönt. All mat var klar och barnen satt som ljus bredvid granen som var klädd med barnens hemmagjorda smällkarameller (Mia äälskar sånt). Allt var klart och alla log mot varandra hela tiden. Vi åt, tittade på Kalle och öppnade julklappar. Klockan 20 sov alla barnen...

Mmm, så fint.

God jul alla fina!!!

Kommentarer
Postat av: eve

God jul min finaste!!! Ringer kl. 08 på julafton och ser efter om dagen har startat som du förutspått ;) Tycker dock du ska ta med datorn till de sydligare breddgraderna, vem ska annars skicka alla anonyma inlägg till mig :P Haha..

Puss o kram min stjärna :)

2008-12-21 @ 21:14:47
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva Skullman

TACK för det fina och alldels alldels underbara julkortet vi fick idag! Haha, de såg verkligen mysiga ut!! O kärleksfulla!! :) Var det de då? Roligt hur som helst. Puss

2008-12-23 @ 01:43:15
Postat av: Jeanette

Önskar er en riktigt GOD JUL.



Miljoner kramar från Kostagänget.

2008-12-23 @ 09:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0