Peter Pan stal min lille son...

Jag frågade Theo om han visste vad ett hav är för något. Det visste han. "Det är där piratskeppen seglar". Sant. Det är det ju, lilla kloka...Jag frågade också om han hade badat i ett hav någon gång. Han svarade först nej, men berättade sedan hur det hade gått till. " Jag drunknade och sen dog jag på en båt.  Sen flög jag i väg med Peter Pan..."

Ja, så kan det ju gå till när man badar...bäst att se upp! (Jag skulle i och för sig inte ha något emot att flyga i väg med Peter Pan en stund, ett par dagar sådär...eller veckor.) Jag kan nog tänka mig att bo i "Landet ingenstans" ett tag, slåss mot pirater och busa med de vilda pojkarna (fan, det kändes ju som hemma) . Skulle vara trevligt att komma bort ett tag...Verkligen trevligt.

Men jag får nog allt stanna här. Ta hand om mina magsjuka familjemeddlemmar. Hämta saft med rosa sugrör i. Torka bort saft från bord, golv och alla viktiga papper som låg i vägen. Leta upp klibbiga rosa sugrör som helt plötsligt bara försvinner. Jag stannar här. Jag ska kela med en magsjuk och passa upp på den som har såå ont i nacken att han bara måste få saft som storebror. Jag ska stanna. Om det så är det sista jag gör...

Tack Mia för att du vill (ska) vara barnvakt nästa helg...du vet att vi har tagit i hand va?!

Och till er som undrar: Jag älskar faktiskt mina barn. Jag är totalt tokig i dem (och på dem). De är det käraste jag har och jag skulle aldrig vilja byta bort det livet jag har. Inte ens mot Tingelings romantiska lilla värld...







Kommentarer
Postat av: Jim

Men det är juh dom som är tingelings underbara värld.. landet ingenstans är där man inte letar.

2008-12-03 @ 21:34:32
Postat av: eve

Hej stumpan!! Om ni inte hade varit så sjuka så hade du kunnat få åka bort till Kalmar iaf, lite massage av mig.. ;) Saknar er massor. pUss puSs

2008-12-04 @ 12:27:05
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0