Snälla barn, KÖP nu allt ni kan...


Vi var i Lalandia i helgen. Där hade vi hur kul som helst! Barnen älskade det och vi vuxna hade lika roligt som de små...Innan vi skulle hem ville barnen tillverka egna nallar, ni vet såna som man lägger stoppning i, väljer kläder och accesoarer.


Jag har alltid velat tillverka en egen nalle men eftersom de inte fanns då jag var liten, blev det inte så. Tänkte gjort en till Noah för 5 år sedan men det kändes lite fånigt att han inte skulle få göra en själv (vilket kan vara svårt för en sex-månaders bebis...).


Nu skulle jag uppfylla min dröm genom barnen! De skulle få välja vilken nalle de ville, vilka kläder som helst och hur många accesoarer de ville...kosta vad det kosta skulle!!!


Sagt och gjort. Vi gick in och jag förklarade för barnen vad de skulle få göra. Jag visade nallar och kläder som om jag själv arbetade där och hade provision...


Jag visade stora nallar med glad, hög röst och små nallar med lite stressad och trist stämma.  Saken är den att det finns många fler kläder till de stora och inga accesoarer till de små...= enkelt val!


Barnen kollade runt och fastnade tillslut för en liten tiger. En LITEN tiger! Va fan!? Alla barn borde väl välja STORA gosedjur!?


Inte mina barn minsann. De nöjde sig med det minsta och vanligaste gosedjuret i hela butiken. De finns ju för fan att köpa på Konsum för 49.50. (Besvikelse)


Bara att acceptera alltså.


Å så till kläderna! Kläderna...vaddå kläder?? Noah tänkte absolut inte klä sin tiger (smart egentligen). Men va sjutton, de måste ju ha kläder säger jag (fattar ni inte hur kul detta är!!!?). Men nej, de skulle ha nakna tigrar- helt natural! Kul kul. Men så fick det bli.


Så kan det vara. Hela semestern förstörd (skojar!).  Men jag fick tillslut Theo till att välja en tröja till sin tiger- HA!


Om jag får fler barn någon gång, ska jag göra en nalle själv och ge till honom/henne- så det så!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej. Det där finns hemma i stan oxå. Haha, jättekul men man vill ju ha ALLT. :) Här är det över 37 grader, går knappt att andas utomhus. Vi har badat idag och det var kul, fick springa på stranden för man bränner fötterna. Inte så kul däremot. Nåja, hoppas du mår bra. Love u, jim hälsar. Puss

2008-08-13 @ 22:09:26
Postat av: evelina

Otacksamt ju!!! ;) Saknar dig vännen....snart kommer jag åt hållen...puss o kram Lina

2008-08-14 @ 08:21:47
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina

Saknar dig och pojkarna :) Puss o kram Lina

2008-08-17 @ 00:22:15
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vad gullig du är :) Javisst är min blogg fin nu! Om du har photoshop på din dator så ska jag nog kunna fixa något roligt till dig! Eller så kan DU ju fråga din kära bror, för han har det säkert ;) Puss o Kram Lina

2008-08-21 @ 09:47:13
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0