I`m still alive...

Här sitter jag. Alldeldes för mig själv och alldeldes helt jävla slut. Theo har fått hög feber och sover (just nu...) och Noah är hos Mia (Tack älskade Mia för att du finns och slänger ut en livboj åt mig innan jag sjunker). Dagen har varit....ansträngande ( med ett fint ord).

Jag tog med mig barnen till Vimmerby för att lämna in bilen på verkstaden, gick till Alv och var där ett antal timmar. Gick till Ica ( upps, reklam...Förlåt mig Willys!) och handlade (vad annars?) och gick tillbaka och löste ut bilen... 

Inga långa streckor egentligen men jag skulle kunna uppskatta en strecka på ungefär tusen kilometer om man tänkte på hur långt det kändes att gå. Ungefär.

På Alv gick det jättebra. Till en början. Barnen lekte, kollade på dockteater och hade roligt. Jag tittade ömt på mina fina barn och tänkte på hur bra vi har det. Och mysigt. Men så kom vi fram till "inte nudda marken-banan". Och där tittade jag inte längre lika ömt på min stora kille. Meningen är att man ska hoppa över stenar utan att bli blöt om fötterna.

Och ärligt talat, mig gör det inget om barnen blir lite blöta. Alla barn hoppade så fint över stenarna och var livrädda för att få vatten på sina fina ballerinaskor/ foppaskor eller vad de nu hade på sig. Alla barn utom min Noah. Såklart! Ska någon flippa ut så ska det ju vara något av mina barn.

Noah hoppade från båda hållen samtidigt (jag lovar) och hoppade lite på stenar och lite i vattnet. Han skuttade bredvid och skvätte på barnen med de fina ballerinaskorna. Såklart! Och visst, det kan ju vara okej ändå. Det var bara det att Noah kände för att bada också. Och vill Noah bada så vill han. Han frågar ju inte om lov precis. Noah lägger sig alltså i vattnet och simmar lite. Och simmar. Och simmar. Jag står på kanten och ropar lite försiktigt medan andra föräldrar står och skrattar. Jätteroligt! (Jag kan slänga i era ungar så kan vi stå och skratta tillsammans!!!)

Jag ropar sedan inte alls så försiktigt som först utan vrålar att han ska komma upp. Men Noah hör inte, han har nämligen slut på batterier i hörapparaten (men just det, han har ju ingen hörapparat det är kanske därför han hör så dåligt). Han tittar lite på mig, ställer sig upp och ja just det, lägger sig ner igen.

Nu börjar jag tycka det är lite väl genant och fruktansvärt jobbigt. Funderade ett tag på att hoppa i efter honom men då kanske jag skulle dränka honom i stället (av misstag alltså), men jag ändrar mig. Efter ett tag kommer han upp och tittar helt oförstående på mig när jag skäller på honom. Vad var problemet liksom!? Jävla gnällmorsa typ.

Men nu är vi vänner igen, eller rättare sagt: han är ju inte hemma nu. (Tack Mia igen!)

Annars har dagen varit superbra!!!

Ps: bilen var inte trasig sa killen på verkstaden. Han uttryckte sig så här "det är bra om du använder pedalen i mitten ibland...när bromsarna inte används så rostar dem..."Jag förklarade för honom att jag inte behöver några bromsar eftersom jag kör så jäkla bra!!!






Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

En kanondag helt enkelt och jag kan se Noah framför mig i mentala bilder. Kommer upp helt genomsur och tittar med sina fina ögon på mamma som skriker av någon anledning... Kids, so levely..När man inte har några själv iaf ;)

2007-08-15 @ 20:03:53
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: mia

tur jag har lånat hulliganen i natt nu...men här river han inte huset ensam...dom är 5 till...pussar och kramar till dig....du är en supermorsa

2007-08-15 @ 20:41:04
Postat av: Vicke

Vänta här...Supermorsa betyder nog inte det jag trodde. Det måste vara typ ett monster eller nåt..

2007-08-15 @ 20:58:34
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Maria

Det låter som om det skulle kunna vara jag där på alv....så jag vet vad du pratar om.Fast jag har svårt att tro att lilla gulliga Noah är lika "monstrig" som mina huliganer.Kram på dig och himla roligt att jag hittade hit(inte alls tipsad ;-) )

2007-08-15 @ 21:09:40
Postat av: Ida

Barn är så härligt spontana.. precis som eran syster Eva =)
Klart du får komma och fika kanelbullar hos mig, dvs, om dom inte ångrar sig angående min anställing.. dom kanske ångrar sig när jag väl har visat mitt rätta jag =)

2007-08-15 @ 22:57:39
URL: http://weirdvslife.blogg.se
Postat av: Evelina

Kan inte tro att Noah har gjort något sånt ;) Trist att Theo är sjuk, undra om han hinner blir frisk till lördag...:P Vilken tur att verkstads-jag-vet-allt-o-du-är-tjej-o-kan-ingenting-killen kunde visa dig pedalen i mitten då ;)
Men du...Visst lägg ut look-a-like, men då tycker jag inte att du ska redigera bort dig på bilderna, utan så upp för faan och visa att du också är med på dem ;) Pussar o Kramar Lina

2007-08-16 @ 08:10:26
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Evelina

Du är en jättebra mamma...hade jag inte min egen så hade jag valt dig...(om du hade varit äldre iof) Men jag vill ju inte välja bort dig som vän. Så du finns kvar där. Mamma får ha kvar jobbet som mamma! Du får ha kvar jobbet som min vän :)

2007-08-16 @ 08:12:27
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Evelina

Tycker du att vi är så lika??!! Haha... trevlig resa imorgon vännen. Ha en bra helg. Tänker på dig. Puss o kram

2007-08-16 @ 21:38:23
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Hanna...

Underbar blogg!

2007-08-17 @ 11:30:13
URL: http://ingenprinsessasdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0