Veckopeng

I morgon börjar verkligheten igen. Skönt. Jag gillar rutiner. Tycker om att stiga upp tidigt och sedan få klaga på att jag är trött. Gillar att skicka min son till skolan för att sedan sakna honom redan efter några timmar. Lite självdestruktiv sådär...Jojomen. Inget nytt precis. Jag bara är sån.

Något bra är att jag har hållt mitt löfte om att inte shoppa så mycket. Inte för att det fanns några butiker i skogen som jag befann mig i sista veckan. Men ändå. Bra gjort. (Och nej, det fanns inget internet heller). I morgon ska jag till stan i och för sig, och det blir det stora testet. Kommer jag hem utan kläder då, är jag ta mig fan frisk igen!!! Hoppas hoppas.

En ny sak i familjen är veckopeng för mina barn (själv har jag månadspeng). Vi har suttit ner och pratat om vad veckopeng innebär, vad det ska räcka till och att man måste förtjäna den. Man kan liksom inte få något om man missköter sig (för mycket).

Vi kom fram till att 30 kronor är lagom och att de inte behöver betala varken mat eller hyra. Generöst jue!!!



    

(Barnen skriver sina listor på vad pengarna ska räcka till.)

Två problem har dock redan uppstått.

1) Jag har varit arg och dragit av på veckopengen

2) Jag kommer inte i håg hur mycket jag har dragit eller vem som har mest pengar kvar

3)
Jag har glömt att ge dem någon veckopeng

Det här kan bli svårt. Dåligt minne och urusel på matte. Kan hända att mina pojkar förblir fattiga.

Så är det med det.



Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

haha detta hade du kunnat säga till mig redan innan (att ni skulle börja med veckopeng). Jag hade sagt; de kommer inte funka! ;) Du vet att jag älskar dig vännen men oj oj oj va har du gett dig in på?! :)



Du får be Noah hålla räkningen åt dig ;) haha detta kan bli en rolig följetång..



Saknar er massor. Kramar från mig o Lucas, två små sjuklingar....

2012-01-10 @ 09:20:59
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0