Tovig och dålig mamma.

Egentligen vill man inte att föräldrar ska sitta med när barnen simtränar. Theo vill gärna att jag är med så då är jag ju det. Självklart. Jag är ju glad att jag ens får dit honom.

I dag var Noah med också. Han satt på en bänk en bit från poolkanten och jag la mig ner i hans knä. Var så trött. Pinsamt nog så somnade jag. Mitt bland badade barn och (andra olydiga) föräldrar.

Noah lekte med min telefon och jag hade sagt att han INTE fick sätta på musiken. Ni som känner mig vet vilken ljudnivå jag har på telefonen. Halvdöv som jag är. Vad gör då Noah när hans mamma har lyckats somna i hans knä???

Jo. Han sätter på "Honey Honey" så att hans mamma vaknar. Hon rycker till och ramlar nästan av bänken. Sätter sig upp utan att kunna se, då håret har tovat sig i ansiktet. Efter att ha rätt ur tovorna lite snabbt väser hon till sonen att han ska stänga av musiken. Hon tittar sig omkring och ser att alla tittar på henne. Och hon skäms. Ja, det gör hon. Pinsamt tyckte hon att det var. Trötta dåliga mamman som ligger och sover medan sonen simmar omkring i vattnet. Dålig mamma.

Och ni som undrar varför jag skriver om mig själv i tredje person ibland. Jag undrar det också.


Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

jag vet varför du skriver om dig själv i tredje person... de är för att du ska ha lite distans till dig själv. Du vill liksom inte erkänna för dig själv i alla lägen att de faktiskt är just DU som gör dessa grejer ;) Det blir lite som om att de vore någon annan ;) Pinsamma mamma ;) hihi!



Puss puss pussiduss Lucas ropar efter dig o letar efter dig....lyfter på kuddar o sånt om dagarna. Jag har sagt att du inte ligger där under... puss igen

2012-01-24 @ 22:11:46
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Peter Andersson

Fantastiskt!

2012-01-26 @ 20:06:19
URL: http://pppeter.blogg.se/orebro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0