Konversation med femåring (och klok åttaåring).

Jag har pratat så mycket med Theo om mina blivande sockerfria veckor. Han längtar. Tror han tycker om när jag lider.

I dag ville jag påminna barnen om att det snart är dags...Mamma kommer snart att förvandlas till en tjurig chokladfri pms- morsa.

Jag "Kommer ni i håg vad som händer på måndag killar?!"

Barn "???VAD???" (onödigt ointresserade)

Jag "Men hallå!!! Vad är det på måndag???"

Noah (suck) "Det är SKOLA mamma"

Jag "Men!!!Kommer ni inte ihåg??? Vad ska jag bliiiii på måndag?" (Kom igen nu...ert stöd tack)

Theo (Heeelt allvarligt) "Aha. Du blir pensionär!!!"



(Har för övrigt väldigt svårt för just femåringar)

Kommentarer
Postat av: mia

he he he....stackars dig syrran..;)

dom e för goa..eller inte?

2011-09-10 @ 09:08:05
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Vilket härligt stöd du har av familjen! Härlig kämparglöd hos er!!! Jag hejar på dig iaf vännen. Du klarar det!! :) puss

2011-09-11 @ 09:49:32
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0