Envisa lilla rackare...

Jag och sambo tog mod till oss och åkte och storhandlade med barnen i dag. Vi hade lika gärna kunnat åka utan dem, en av oss- men jag har gett mig fan på att jag ska lära mina barn hur man uppför sig i en affär. De är jätteduktiga. Faktiskt. Noah har aldrig tjatat sig till något, aldrig burit sig dumt åt eller bråkat i en affär (knappt annars heller faktiskt). Theo är ganska duktig, men mycket mer krävande.

Han kan få sina utbrott och bli lite galen, men han är hanterbar. En enda gång har jag fått ta honom under armen och gå ut från affären- och det är helt okej. Då var han lite mindre och det kändes ungefär som att ha en liten handväska under armen. I och för sig med ett skrikande monster i, men ändå. Skulle han balla ur nu när han är så stor skulle det nog kännas mer som om jag hade en stor jävla Mari Mekko- väska i famnen. Full med små monster...Så det är bäst att lära honom hur man uppför sig.

I dag gick det bra, ganska i alla fall. Han sparkade storebror lite och skrek om han inte fick hänga på exakt samma ställe som sin bror i vagnen. Men det är ju okej. När vi gick ut till bilen sprang han i väg till vagnparkeringen trots att jag sa åt honom att låta bli. Vi skulle till bilen men han envisades med att gå till vagnarna. Märkligt tyckte jag.

Inne bland vagnarna stod en man för att parkera sin. Theo började slita i hans vagn och ropade att han minsann skulle parkera den. Han gav sig inte. Mannen höll i handtaget och försökte köra in vagnen och Theo drog i den för att göra det själv. Jag bad honom att släppa den, men han vägrade. Jag tittade lite generat på mannen medan Theo envisades med att försöka parkera den själv.

Till sist vände sig mannen om och sa "det är okej, han får parkera den". Jäklar vilken fart Theo fick. Han tittade på mannen, vände sig om och sprang till mig. Han bokstavligen flög upp i famnen på mig. Han var generad! (Tack gode gud, han vet hur man skäms!!!) Han trodde att det var hans pappa han höll på att hjälpa...Det var såå roligt (för mig). Jag vet inte varför sambo inte skrattade, hehe.

Så kan det vara! Nu ska jag läsa lite bloggar och surfa runt lite innan John Blund kommer (han kommer hemskt tidigt till oss på landet). Kramar till er alla (till alla tio som läser min blogg, haha)


Kommentarer
Postat av: Eva

Så han trodde det var Olof?! Haha, det hade varit lite kul att se samtidigt som det allt är lite synd om Theo! Puss

2009-05-20 @ 21:39:54
Postat av: Peter Andersson

John Blund kommer väl när ni stänger av elen i byn?

2009-05-20 @ 22:49:37
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: segsliten

Under de senaste dagarna har John Blund kommit stup i kvarten...måste vara vädret!

Verkar som om handlingen gick ganska bra, och vem känner igen sin far egentligen? ;)

Kram ☺

2009-05-21 @ 23:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0