Jag ska begravas i het choklad när jag dör...

Jag är så jäkla dålig. Inte en gnutta självdiciplin någonstans i min kropp. Jag "slutade" med choklad...trodde jag. I lördags bad jag sambo köpa en chokladkaka till mig eftersom jag bara äter skräp på lördagar...helt plötsligt. Det lät så här:

Jag: "Köp en marabou chokladkaka till mig...det är jag värd eftersom jag bara äter godis på lördagar och inget i veckan!"

Sambo: "VAD??? När slutade du med godis i veckorna?"

Jag: "För en och en halv vecka sedan...bra va?"(Jag ljög om några dagar bara)

Sambo: "Så bra. Okej, jag ska köpa choklad."

Jag: "Men...om du själv ska äta den minsta lilla bit så ser du till att handla en egen chokladkaka till dig!!! Köp två i så fall!!"

Sambo: "Men jag äter ju bara en ruta...måste jag köpa två kakor bara för det! Kan jag inte ens få smaka lite???"

Jag: "Över min döda kropp. NEJ! Du köper två...nu gör du det...ta två i fall att!"

Sambo: "Men då ska du inte äta av min när din är slut då..."

Jag: "Det får jag se...jag kanske blir mer sugen..."

Och så där höll vi på. Vi diskuterade ett tag och sedan kom han hem med två chokladkakor. Bra!

Jag åt upp min och han tog inte en bit, varken av min eller sin egen. Hans fanns alltså kvar på söndagen (inte bra!).
Jag bad honom gömma den, men det glömde han bort. Alltså fanns den kvar där på kvällen när barnen hade lagt sig. Helt synlig låg den och hånade mig i kylskåpet.

Jag tog den. Sambo kom på mig och frågade vad jag höll på med. "Du får skylla dig själv som inte åt upp den", svarade jag. "Du hade ju chansen att gömma den också, men det gjorde du inte", fortsatte jag. Sambo skakade på huvudet och sträckte sig fram för att ta en bit av sin choklad. "VAD FAN GÖR DU???RÖR INTE MIN CHOKLAD!!!", skrek jag. Sambo tyckte att han hade rätt att sno bara för att den råkade vara hans från början. HA! Hittat är hittat. Den tillhörde mig!!!

Nu kanske ni sitter där och tycker synd om min sambo men i ärlighetens namn så är det mig det är synd om. Det är ju jag som blir fet, medan han slapp alla kalorier. Han borde tacka mig! Han frågade lite om mitt beteende, om det var normalt på något sätt och jag förklarade att om jag hade varit alkoholist så hade han ju inte kunnat ha en öl i kylen...rätt eller fel? Så in i helvetes rätt!

En sak till. Måste bara berätta vad jag åt till kvällsmat nyss..."äkta vaniljyoghurt med choklad". Hehe. Så jävla lurad!

Kommentarer
Postat av: Eva

Din chokladmissbrukare...........................

2009-03-03 @ 23:06:47
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: segsliten

Du kanske skulle gå i terapi för det där..hmm..missbruket. Eller det kanske är medicinering? Så kallad depressionsbekämpning. Om det är det sista, så är det ju helt okej eller hur? Choklad är betydligt nyttigare än psykofarmaka. Helt klart! Det är jag hundra på!

Kram ☺

2009-03-04 @ 16:08:30
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Evelina

Vem tusan blir inte chokladberoende när man köper den där chokladkakan med karamelliserade mandlar....(men va faan de är ju mandel i...något nyttigt alltså ;) hahah...)De är medicin för själen :)



Saknar dig vännen...lutar åt att jag kommer hem nästa helg...vore kul att träffa dig lördag när jag slutat jobba....Familjekväll you know :)



Pussar o kramar i massor!!!

2009-03-04 @ 19:00:18
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva

Det finns faktsikt chokladterapi.... har jag läst ngnstans. vad det nu är..

2009-03-04 @ 20:05:57
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Daniel

hehe vad e livet utan choklad!?

2009-03-06 @ 11:14:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Tindra

Hahahaha vilket dilemma, choklad kan göra vem som helst galen :D

2009-03-06 @ 11:24:03
URL: http://navi.blogg.se/
Postat av: Peter Andersson

Så sköna ni är! :)

2009-03-06 @ 20:34:40
URL: http://pilsnerfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0