JA till bigami!

Egentligen är jag emot bigami och allt sånt där. Men i dag fick jag ändra uppfattning lite. Småfolksbigami verkar vara lite gulligt faktiskt. Jag frågade min son om han hade någon tjej och vem det var i så fall. Han gav mig FYRA flicknamn. FYRA!!!  Herre gud min skapare, det gäller att ligga i. Passa på medan det är tillåtet så att säga!

Jag frågade varför han hade så många tjejer och fick till svar att alla de var kära i honom (han gjorde sin plikt bara...typ). Jag blev lite intresserad över det där med svartsjuka. Om det över huvudet taget existerar i femåringarnas värld.  Så jag frågade vad flickorna sa om att dela honom med varandra. Han svarade: "Men mamma, de vet inte om att jag är ihop med alla...jag gör det i smyg. Jag viskar till en i taget så att de andra inte vet!". Okej..."Är det så snällt?", frågar jag. "Ja, då blir ju ingen ledsen!" säger han.

Det man inte vet har man inte ont av, alltså!!!

Det här kan ju tyckas vara lite gulligt och sött, men det är inget jag rekommenderar i vuxenvärlden.

Nu innan jag nattade honom frågade jag om kalaset han hade varit på idag, hade varit bra. Det hade det förstås. "Pussade du någon av dina tjejer då?", frågade jag. "Men nej mamma, det kunde jag ju inte göra- de får ju inte veta om att jag är ihop med alla...de får ju inte se något!".

Hrm...så om bara en av tjejerna hade varit där,  betyder det då att min lilla Noah hade hånglat eller? Fy, inte redan väl?! Näe..från och med nu ska jag vara med på alla kalas! Jag tar tillbaka det jag skrev innan: småfolksbigami är inte gulligt. Inte på något sätt faktiskt!!!

(min lilla, lilla Noah...)

Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Vem kommer ta det där med blommor och bin med Noah? ;:)

2009-01-11 @ 11:05:59
Postat av: Linis

Undra vem av er han ärvt detta av?! Hm, känns inte igen...Jag håller med Eva...vem gör de?? Hm, kan nån av er de? Fast hos er är de ju storken som hägrar så de borde vara rätt säkert ;) lr? De kanske hoppar över en generation (storkarna alltså) ;) Puss på er!

2009-01-11 @ 18:48:03
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Linis

Undra vem av er han ärvt detta av?! Hm, känns inte igen...Jag håller med Eva...vem gör de?? Hm, kan nån av er de? Fast hos er är de ju storken som hägrar så de borde vara rätt säkert ;) lr? De kanske hoppar över en generation (storkarna alltså) ;) Puss på er!

2009-01-11 @ 18:49:18
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Linis

Undra vem av er han ärvt detta av?! Hm, känns inte igen...Jag håller med Eva...vem gör de?? Hm, kan nån av er de? Fast hos er är de ju storken som hägrar så de borde vara rätt säkert ;) lr? De kanske hoppar över en generation (storkarna alltså) ;) Puss på er!

2009-01-11 @ 18:50:19
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Anonym

här råder ungdomsbigami...och det är INTE gulligt...vi numrerar då vi inte längre kommer i håg alla tjejnamn....nu är typ 29 tillbaka, hm...men hur länge??? Tur man inte lever som ungdom idag...

2009-01-11 @ 18:58:50
Postat av: Anonym

här råder ungdomsbigami...och det är INTE gulligt...vi numrerar då vi inte längre kommer i håg alla tjejnamn....nu är typ 29 tillbaka, hm...men hur länge??? Tur man inte lever som ungdom idag...

2009-01-11 @ 19:00:16
Postat av: Peter Andersson

Casanova Junior... Kanske inte för att pappan är Casanova Senior men ändå.. :)

2009-01-13 @ 21:45:46
URL: http://pppeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0