God fortsättning alla fina...

Jag gav inga nyårslöften denna gången. Men jag var ju liksom skyldig mig själv ett från förra nyår. Då glömde jag ju bort att jag hade "slutat äta godis på vardagarna". Jag åt godis redan på nyårsdagen och då blev det ju kört. För sent! Man kan ju inte börja att sluta med något mitt i ingenting liksom. Då kan man ju inte komma ihåg när man slutade...År 2008 kunde alltså inte bli ett sunt och godisfritt år så jag lovade mig själv att 2009 skulle bli bättre.

Det är den andra januari i dag och jag har inte ätit (så mycket) godis. Går ganska bra faktiskt. Lördagsgodiset är köpt och finns fortfarande kvar på bänken. Chipsen är i och för sig slut (eller, jag lämnade två chips kvar på botten i fall sambo ville ha) men potatis är ju nyttigt har jag hört. Jag är ganska stolt över mig själv och tror att jag kommer att klara mig ända tills i morgon eftersom jag snart ska lägga mig.

Nyårsafton var trevlig och Theo hade bestämt sig för att skjuta bomber istället för vanliga raketer. Han skulle spränga sönder månen så att delarna landade i huvudet på honom...Det gick så där. Han somnade nämligen klockan 23.40...snopet värre. Månen är fortfarande hel och Theo mår alltså bra.

Julafton blev faktiskt ungefär som jag hade tänkt mig. Jag fick sovmorgon, sambo gjorde tomtegröt och packade in allt i bilen efter frukosten. Barnen bråkade inte om sina olika julklappar och ingen var sur. (Okej, vi vek väl inte ihop julpappret direkt och vi läste inga rim, men ändå) Hos syrran var det mycket mysigt med julmusik, god mat, fina presenter och snälla barn...Faktiskt. Så mysigt.

Nu är det bäst att jag borstar tänderna så att godiset inte försvinner från bänken...

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Trevligt att ni hade det trevligt. Haha, Theo spränga månen, det skulle jag velat se, säkert han med. :)Duktig du är, hoppas du inte återvände till bänken nu.. för borsta tänder 2 ggr på kvällen är ju inget problemo! :) Ringde igår men ingen svarade fastän du var ute på msn, skärpning va. Idag glömde jag vad jag ville men jag ville nog prata bara tror jag. Vem fick du julklapp av? Måste varit roligt. Haha... Nåja, love u. Puss

2009-01-02 @ 22:33:35
Postat av: ja ni vet nog

eva

du vet att de ta ett par dagar till signalerna går fram ut till Vena

2009-01-03 @ 08:02:41
Postat av: ja ni vet nog

eva

du vet att de ta ett par dagar till signalerna går fram ut till Vena

2009-01-03 @ 08:03:12
Postat av: ja ni vet nog

eva

du vet att de tar ett par dagar till signalerna går fram ut till Vena

2009-01-03 @ 08:05:23
Postat av: mia

ha ha ha.....din lille ängel till unge hann säkert med att ge alla ungar nån smäll här o där under kvällen, så han struntade nog bara i just månen...han e som han e den där busen.....

2009-01-04 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0