Gud, Jesus och en jävla lögn...


Måste berätta om min kväll! Jag skulle gå på avslappning som öppna förskolan anordnade för oss mammor. Jag såg framför mig hur jag skulle ligga på en madrass och känna mig helt avslappnad, kanske få lite massage...och sedan lite god fika. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...


Det började med en gudstjänst i kyrkan (jag är lika kyrklig som satan ungefär...) och det tog ca 30-35 minuter...Jag låtsasjöng inte ens utan tänkte på lite annat (otacksamhet, jag vet).

Så skulle det bli nattvard. NATTVARD! Där går fan gränsen viskade jag till en kompis. Så jag satt kvar, och det är ju helt okej...


Efter detta gick vi till öppna förskolans lokaler för att "slappna av". Det var prästen som skulle hålla i det (en supergo präst, men jag har ändå svårt...). Vanliga avslappningsövningar blev det, och inte ens det klarade jag av! Spänna här och knipa där...


När det var färdigt skulle vi hitta en plats i rummet där vi skulle agera träd. Agera träd! Vi skulle låtsas att vi var ett träd, blunda och kolla hur långa rötter vi hade. Typ.


Själv stod jag där i andra tankar, planerade lite resor osv...Tills vi skulle sätta oss i en ring...och TALA OM VILKET TRÄD VI VAR!!! Shit! Så pinsamt. Jag var ju inget träd, jag var ju i Linköping på spa...


När det blev min tur att prata fick jag lite panik..."Ehh...jag har lite taskig fantasi och har svårt att se mig själv som ett träd...öhh..."


Alla väntade på fortsättning så jag fick hitta på lite (jag vet...jag LJÖG för prästen!). "Jag såg ett träd...vad heter det...ett sånt med rosa och vita blommor...det stod i London...hrm...i en park...".


Svettigt värre! Jag är världens sämsta människa, jag vet! Men jag hade så svårt att låtsas och jag svär att jag ansträngde mig (lite i alla fall). Förlåt prästen om du läser det här (mycket troligt!!!).


Nu måste jag gå...och bikta mig!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hahahahaha! Prästen bad nog en bön för dig innan hon gick och la sig.. ;)

2008-04-15 @ 22:23:57
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ju ärlig iallafall, det är huvudsaken :) kram Jackie

2008-04-15 @ 23:05:44
Postat av: Evelina

Hahaha...shit så kul! Själv hade jag inte kunnat hålla mig för skratt. Vilket jag sällan lyckas med ;) Men jag lovar att de kommer nog att kunna förlåta dina synder! För det tror jag att de säger att de kan. Eller vem det nu är som förlåter... Men ja, iaf....du är förlåten! haha...shit va kul! Ett träd! Typ tall eller nåt. Puss på dig vännen, vi ses i helgen...då ska vi ageera träd. Pax för körsbärsträdet ;)

2008-04-17 @ 14:54:10
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0