Så skön kille...

Var på BVC (barnavårdscentralen för er som inte vet) i dag med min lille kille Theo. Det var dags för vaccination, vägning och mätning bland annat. Man skulle även kolla om han kunde stapla klossar och måla med kritor. Det var inga problem. Theo var nyfiken och tyckte det var ganska roligt att vara där (fram tills sprutan). BVC-tanten undrade också om Theo kunde säga ett tiotal ord, och det vet vi ju att han kan. Han ville bara inte säga dem där! Vi tjatade på honom "säg öga, säg öga, säg öga....". Theo vägrade.

Efter en stund släppte vi det och gick över till vägning i stället. Jag klädde av Theo naken och vi kollade vikten. Den var bra! Och då provar BVC-tanten en gång till "Theo, kan du säga öga"? Theo tittar på "tanten" och viftar till på snoppen och säger "snopp". Aha! Öga var alltså underkurs!!!

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Klart som fan han inte säger det ni vill höra. Han är inget djur, utan en tänkande varlse, en homo sapiens som inte låter sig kuvas.
Go Theo!

2007-09-06 @ 20:47:18
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Eva

Hahaha o shit! Nice done Theo!

2007-09-06 @ 21:21:45
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Anonym

Go kille d där hehe ............. med sådan mor sådan......... kram/(J

2007-09-06 @ 22:21:34
Postat av: Evelina

Ja, det är klart att inte barn säger vad man ber dem om! Men skön kille som iställer väljer att säga snopp ;) Haha!!

2007-09-07 @ 09:08:30
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Mia

Klart han blir lika snoppfixerad som sin far...!!
Bra att kunna dessa ord före öga,hur intressant kan det vara??Jag håller på Teo,jag ska lära honom mus,tuttar och allt möjligt...*s*..men hur var det nu? Vad skulle man säga till sina barn,mus,slida,mulva,framstjärt....det är mkt prat om det har jag hört...skit samma...bara dom inte säger:fitta

2007-09-07 @ 21:01:42
URL: http://mia71.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, öga snopp, kalla det vad du vill :P

2007-09-07 @ 22:16:49
Postat av: Evelina

Hej vännen!!! Ja jag vet! Saknar er super duper mycket. Hinner knappt med mig själv bara ;)Vi får se när jag kan klämma in en familjekväll :) Men det är tveksamt att det går nästa helg, då är jag inte hemma förrän kanske kl. 22 på fredag och sen ska jag packa det sista på lördag + plugga o flytta söndag. Shit, hur ska jag hinna med allt. Men jag tänker på er :) Ha det super duper bra! Puss o kram Lina

2007-09-09 @ 08:37:06
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0