"Pingu" på finska???

I dag satt jag och tittade på "Pingu" med barnen. Alla filmer börjar  med att man ska välja vilket språk man vill lyssna på, och det är ju bra.

Men att man ska välja om man vill se "Pingu" på finska, norska, danska eller svenska tycker jag är lite märkligt. Är inte det ett påhittat språk eller är det bara jag som inte förstår "Pingu-språket"?


Jag ska nog välja finska nästa gång för att se (eller höra, rättare sagt) om det är någon skillnad...Fast för mig låter pingviner som finnar...Eller finnar låter som pingviner...


Kommentarer
Postat av: Mia

ASGARV!!!
Håller med,vad fasiken är pinguspråket om det inte e finska...det e klart det e...
Men ta danska...pinguääää blir det då...*S*

2007-11-12 @ 22:40:17
URL: http://mia71.blogg.se
Postat av: Eva Johansson

Det har du rätt i.. de säger ju inget ändå...?

2007-11-13 @ 18:09:59
URL: http://evottpevott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0