Hoho (lät mer som en uggla än en tomte när jag sa vad jag skrev...men tro nu för all del inte att jag sitter och pratar högt i min ensamhet. Jag hoar bara.)

Fördelen med att säga upp sitt arbete och välja arbetslösheten innan jul är att man hinner med allt för en gångs skull. Jag kan köpa alla julklappar utan att trängas med andra julhysteriska människor, jag kan pynta och städa innan det blir mörkt. Jag kan baka julgodis och vörtbröd (som ingen tycker om) och hinna med precis aaalllttt!

Om jag vill!

Fast det vill jag inte. Tydligen.

Nackdelen med att säga upp sitt arbete och välja arbetslösheten innan jul är att man (förrutom noll pengar då) skjuter upp precis allting. Jag hinner göra så mycket att jag kan göra det en A N N A N  D A G. Jag väntar fortfarande på den dagen!!!

Så... lika bra att jag tar tag i det hela. Stänga av datorn, och palla mig ner till stan.

Projekt julförberedelse börjar exakt NU!

(Ska bara kolla facebook innan)

Kommentarer
Postat av: Mia

Sätt igång nu..;)

2011-12-14 @ 09:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0