Spöken

Klockan är över tio och jag borde ha lagt mig för länge sedan. Eftersom jag inte sover särskilt mycket på nätterna kan man ju tycka att det vore smart att lägga sig i tid...innan barnen vaknar och stör mig. Men här sitter jag. Ensam med alla spöken. Sambo är borta till i morgon och jag vet att jag inte kommer att sova en blund. Det kommer att vara värre än vanligt med andra ord.

Så här är det för alla oss som inte tror att spöken finns, men som har hela huset  fullt av elaka människor på nätterna. Jag fattar inte hur alla kan ta sig in. Har förra ägaren gjort en massproduktion av husnycklar och gett till folk så att de kan ta sig in så fort mörkret faller?  Jag hör fotsteg och...näe, nu är jag inte särskilt smart. Av två enkla anledningar tänker jag sluta skriva om detta.
 
Ett: för att ni som läser inte ska kunna använda detta emot mig vid en eventuell skilsmässa mellan mig och min sambo. Om en separation kommer att ske ser jag helst att mina barn får bo hos mig och inte hos någon elak styvmamma som låter dem städa hela huset och inte ger dem tillräckligt med mat. Två: var jag inte rädd innan jag började skriva så är jag det helt garanterat nu!!!

En sak till om detta bara. Jag passade på att tvätta bort mascaran medans morfar var här innan eftersom jag inte kan göra det när inte sambo är hemma. Jag tvättar mig, men inte båda ögonen samtidigt...läskigt. (Okej, nu har ni något ni kan använda). Bäst jag stänger ner datorn och går och lägger mig (bredvid Theo som ska skydda mig...han säger att han kan karate och jag hoppas vid gud att han använder sig av det om någon kommer in...)

Sov gott alla ni lyckliga som slipper sova ensamma eller inte har en massa elaka människor i huset på nätterna...själv ska jag ligga med minst ett öga öppet.

Kommentarer
Postat av: Eva

Saken är klar, bygg ut huset så flyttar vi in! Ni kan anställa Jim som ordningsvakt på nätterna. :) Haha Puss

2009-06-09 @ 09:43:52
Postat av: evelina

I helgen kommer jag o då ska jag snarka så inte en enda elak människa vågar sätta sin fot där igen :) Bra va!!! Ser fram emot att få umgås lite....puss o kram min fina

2009-06-09 @ 21:27:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Segsliten

Tänk om ungarna bara visste att mamma inte kollar garderoberna för deras skull, utan för sin egen!

Kram ☺

2009-06-10 @ 10:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0