En sarkastisk jävel...


Alla ni som känner mig vet hur jag är som person. Jag älskar humor, ironi och sarkasm- jag tror ni har fattat det och antingen gillar det eller beklagar det. Jag gillar det och det är endel av min personlighet. I min blogg måste man lära sig att läsa mellan raderna, förstå när jag är ironisk eller sarkastisk (om man nu känner att man vill förstå vad jag menar- man kan ju också strunta i att förstå den eller helt enkelt strunta i att läsa den).

Jag skriver helt för min egen skull och inte för att locka läsare (som om jag skulle ha så många!). Jag skriver för att jag ska kunna komma i håg hur mitt liv har varit, hur tokiga mina barn var och hur galen min sambo gjorde mig ibland (obs: ordet "ibland" är ironi).

Jag är redan halvt senil och vill kunna titta tillbaka på livet och skriver alltså en dagbok. För min skull! MEN...jag är medveten om att den blir läst av andra, och det gör mig ingenting- det är t.om roligt att det finns tokiga människor som är intresserad av att läsa om en annan tokig människa!

Tänkte bara förtydliga några begrepp:

Ironi är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Detta använder jag mig av lite då och då.

Dubbelironi går ut på att man säger något som man faktiskt menar, men med ett ironiskt uttryck. Detta använder jag mig oftast av- Mi me gusta ironi double...

En bitsk och nedvärderande form av ironi är sarkasm. Sarkasm är något som flödar i mitt blod och jag har försökt att tvätta bort lite...men förgäves. Funderar på att försöka med transfusion...(okej, detta var ironi).

Så nu vet ni lite mer (som om ni har undrat!? Öhh?!).

Hur galen jag än verkar vara på mina barn ibland (verkar??jo, jag blir galen...på riktigt) så älskar jag dem över allt annat på jorden. Jag vill bara skriva av mig. Och min kära sambo...he´s the best! Även om det låter som om jag skulle vilja strypa honom ibland- tro mig, det har jag aldrig velat (vem fan vill sitta i fängelse!?).

Puss och kram och nyp i stjärten!

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Vad heter tabletterna du går på syster? ;)

2008-07-09 @ 02:55:51
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tror snarare så att hon skulle behöva ett gäng tabletter...Problemet är nog att hon inte tar några. Slutdiskuterat över Vicket huvud ;) Allt bra med dig stumpan? Hade hoppats hinna ut till dig något innan vi åker till Rhodos. Men det ser tajt ut (eftersom JAG iaf jobbar :P) Du ser jag sätter upp försvarsväggen redan innan jag hunnit få någon kommentar tillbaka. Annars får jag väl höra något om vilken svikare....

2008-07-09 @ 08:46:41
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina

...jag är osv... (Allt fick visst inte plats...) Men jag saknar er MYCKET mer än ni tror. (Hej förresten... var mitt uppe i en diskution med Peter så jag hann inte ens säga hej... Men hej på dig bruttan.) Nu ska jag kila till jobbet. Ta hand om er. Pussar o kramar i massor från Linis

2008-07-09 @ 08:50:01
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0