Såå utvilad...not!

Dagens kommentar:

"Åh mamma, du har städat. Så himla duktig du är!!!"

(Noah 4,5 år)

I helgen har jag haft semester. Jag har varit helt ensam från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag! Ärligt, det har varit såå skönt. Visserligen saknar jag barnen när de inte är hemma men jag har NJUTIT!!!


Jag hade heela sängen för mig själv. Jag kunde ligga på vilket jäkla håll jag ville (var nästan lite besviken när jag vaknade och såg att jag låg kvar på samma ställe som när jag somnade...nu när jag hade chansen liksom!).


Vi var på marknadsfest i går. Skitroligt! Jag dokumenterade hela kvällen med kameran och har ganska roligt just nu!!!Ska ta reda på om det är lagligt att lägga ut fofo på nätet innan jag visar er...

Bandet som spelade var inga favoriter precis och det enda som fattades var nog höbalarna! Allvarligt, de var lika bonniga som Rednex! (Nu får jag väl hela Hultsfred över mig, men jag tar den risken). Trist musik, trista killar, och lustiga texter (tar tillbaka, jag hörde inte vad de sjöng).

Kvällen var ändå lyckad och jag hade ett roligt gäng med mig...Och superkul att festa med mina härliga syskon (ääälskar er). Kul att Eva var hemma ( vet inte om hon minns så mycket men ändå) och extra roligt att hon hade med sig en SUPERGO kille!!!

I dag kom Noah och Olof hem men hade lämnat kvar Theo hos farmor (av misstag tror jag). Så det är lugnt just nu, nästan jobbigt lugnt. Men jag kan nog behöva det. Jag har lovat att åka till Alv med bara Noah i morgon så denna gången tänker jag hoppa efter honom om han lägger sig i vattnet (eller, jag ska nog också bada bland stenarna).

Noah har bestämt att vi ska åka Saltkråkan hela tiden om det inte är någon kö. Och jag sa att det var okej (jag har ändå aldrig gillat Saltkråkan så det kan inte förstöras). Nils Karlsson Pyssling är också en favorit han inte gärna missar. Och det känns lite läskigt nu när jag inte kan skylla på att jag måste vara med Theo utan kommer att vara tvungen att krypa i genom det lilla råtthålet. Det känns alltid som om jag kommer att fastna där och det skulle bli väldigt pinsamt!

Jag får väl se om jag kan locka honom förbi...

Innan Noah åkte hade vi ett allvarligt samtal, det lät så här:

N: Jag tänker byta mamma!
M: Men varför det?
N: För att jag vill ha en annan mamma, en bättre och snällare.
M: Fast man kan inte bara byta mamma, det funkar inte så. Jag kommer alltid att vara din mamma.
N: Fast jag vill inte ha dig. Jag ska se om jag hittar en annan mamma.
M: Men då blir jag ju ledsen, jag älskar dig och vill vara din mamma.
N: Men jag vill ha en som är gosigare.
M: Gosigare, hur då gosigare?
N: Hon ska se gosigare ut och så ska hon vara gosigare...
M: Ja fast Noah, du kommer nog inte att hitta någon som älskar dig lika mycket som jag.
N: (Låång paus o med tårar i ögonen) Okejv då, jag har väl kvar dig!!!

Älskade barn, så härligt!

Helgen har varit rolig som sagt och jag har fått hämta andan lite...Jag hade i och för sig tänkt att vila extra mycket men det får jag göra en annan gång!!!

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Du skulle kunna skriva en bok som bara handlar om Noahs citat. Underbar unge helt enkelt...

2007-08-26 @ 21:24:41
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Evelina

Vilken skön kille!! Ja det hade kunnat bli en lugn helg istället kom vi hem kl. 4 på morgonen ;)

2007-08-27 @ 19:22:11
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: ÄnnichPännich

Haha, kan man bli bättre än Noah ?! Så söööt!

2007-08-27 @ 19:53:19
Postat av: ÄnnichPännich

Haha, kan man bli bättre än Noah ?! Så söööt!

2007-08-27 @ 19:53:34
Postat av: Vicke

Vem e Ännich Pännich???

2007-08-27 @ 20:35:17
URL: http://vickepicke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0