Fotbollsfru slår högre...

I dag ville jag vara en sån där bra mamma igen. Så jag åkte ner till fotbollsplanen för att titta när Noah spelade. Premiär och allt.

Jag stod där i mina röda gummistövlar och en lång regnrock och frös som f*n. Det blåste och regnade konstant och ju mer jag frös, desto bättre kände jag mig. En engagerad och glad mamma som inte alls ville sitta hemma och facebooka istället...

Jag är som ni vet ingen sportmorsa direkt. Inte indirekt heller. Jag får liksom låtsas att jag tycker det är roligt att titta på. I själva verket lider jag lite. Jag klappar i händerna när andra klappar. Ibland klappar jag åt fel lag. Då kan andra titta lite surt på mig.

I kväll stod jag ialla fall ute i regnet och tittade. Inte för att jag såg något i mörkret men ändå. Jag var ju där. Jag låtsades intresserad och road. Lite lagom så där. Man vill ju inte överdriva. Det var bara det att när jag hade kollat i 20 minuter och fortfarande inte kunde se Noah, började jag tröttna lite. Jag vände mig om till den andra fotbollsplanen för lite omväxling och ta mig tusan... där spelade min son. Inte konstigt att jag inte såg honom på andra planen.

Jag fick nu låtsas vara intresserad av båda matcherna för att inte verka lika bortkommen som jag kände mig!

Ja, herregud. I mitt nästa liv ska jag vara fotbollsfru och inte fotbollsmamma. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Malena ex-kollegan

Du är en grym mamma som låter dig plågas i regn, kyla och rusk! Att du sen kollade in fel match spelar kvitta, huvudsaken är att du såg en rullande sak på marken som alla sprang efter. Roligare än så blir det inte! ;-)

2012-03-20 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0