Namnsdagsbarn och fel skor.

Jag talade om för Theo att han har namnsdag i morgon. Han blev helt lyrisk och ropade: "VA!!! HAAAR jag?WOW!!!...(lång tystnad) ...Hur gör man då?!"

Ja, hur gör man då? Det kan man verkligen undra...
 
(Ska fundera på det)


I dag fick jag höra från Noahs kompis mamma att Noah har för små skor (?!). Han hade beklagat sig för henne flera gånger men inte sagt något till mig. Eftersom han skulle iväg på kalas, åkte jag och köpte nya skor direkt till honom. Han ska ju inte behöva gå till skolan en dag till i för små skor.

När jag kom hem och visade (de dyra men fina) skorna prövade han dem direkt. Han  tackade och var superglad. Verkligen superglad. Men så sa han: "Fast mamma, när du ändå köpte skor till mig...varför köpte du inte nya innebandyskor då?". Jag tyckte han borde vara lite tacksam och undrade om inte ett par skor kunde räcka. Då sa han: "Jo fast det är ju inneskorna som är för små...då kunde jag väl fått såna istället!"

SUCK och herregud och fan och allt vad man säger. Jag köpte helt fel sorts sko!!! Jag trodde att de var uteskorna som var för små, och tro det ska man göra i kyrkan och inte hemma i hallen som jag brukar säga till barnen.




Kommentarer
Postat av: Mia

He he vad rätt han har sötnosen

2012-03-18 @ 21:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0