För alla er som vill gå ner i vikt men ändå äta choklad!!!

Hej,

jag är tillbaks! Förstår att ni har saknat mig. Lite taskigt att svika er så länge...alla mina 30 000 trogna läsare (jaja, om man tar bort en nolla. Eller två. Tre nollor kanske ska bort.) Sak samma. I´m back!

Jag har börjat med en ny smart grej i min diet. Det är så smart att man kan tro att jag inte har kommit på det själv. Men jag lovar.

Lyssna nu.

När man är som mest sugen på något sött. Ni vet när man inte har stoppat i sig socker på flera timmar (kan vara minuter med). Då tar man fram sin pyttelilla skål med sina små nyttiga chokladpluppar.
(observera att all choklad med mer än 50 % kakao är nyttig).



Som ni ser på bilden är pluppen inte större än leverfläcken i Cindy Crawfords fejja vilket i och för sig är ganska stort just där men när det är en chokladbit som inte ens sitter i ansiktet är den väldigt liten...ja, ni fattar!? 

Smart va?! Man lurar alltså kroppen genom att manipulera hjärnan. Ögonen ser att chokladen är yttepytteliten och ger signaler till hjärnan att det inte är en stor chokladbit. Hjärnan memorerar den yttepyttelilla och skickar ut signaler till kroppen att den kan vara lugn. Typ: var lugn nu lilla kropp, det här är en jätteliten chokladbit med inga kalorier alls...

Inga fler kalorier alltså. Och som ni vet så är det hjärnan som bestämmer och eftersom min är både senil och dålig i matte, kan jag lätt äta många pluppar utan att den fattar lureriet. 125 gram är det i en påse. Det är många chokladpluppar det! Riktigt många!

Så jävla smart!

Varsegoda mina vänner som snart är smala som stickor.

Ps, Ni kan tacka mej senare.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahahaha jag dööööööööööööööör.

Fy fan vad rolig du är!!!!!!!!!! Hahahahaha



Puss

2012-03-01 @ 09:58:07
URL: http://modefrizon.blogg.se/
Postat av: Choklad är livet! //Cissi

Haha min hjärna funkar inte alls med andra ord, nöjer mig med en 200 gram ja! :)

2012-03-01 @ 10:33:13
Postat av: Ex-kollega, numera vän Malena

:-) den är sååå bra och användbar!

Mitt tips till chokladdieten är :



Ta en liten skål med trippelchokladglass(mörk måste vara med)!

Ta mycket mörk chokladsås för vi litar ju alla på vår kära vän Victoria! ;-) att mörk choklad är nyttig!

Ät med liten sked, känns mer då och vi fortsätter att lura vår hjärna.

Ät gärna ett par skålar innan du ska sova, kryp ner under täcket och njut med din glass.

Glöm inte torka bort chokladsåsen i ansiktet innan du somnar så undviker du chokladränder på kudden!

Sov dig sedan smal, hjärnan glömmer bort det du åt likaså du också!

Lycka till!!! ;-)

2012-03-01 @ 15:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0