Grannen ger mig ångest.

Jag får ångest bara jag tittar ut genom fönstret. Här gör man allt för att orka gå fem meter till bilen och köra barn till diverse skolor. Eller en av dem vill säga. Den ena får gå.Jag orkar inte hur mycket som helst. Men i alla fall. Ett stort projekt som kräver endel energi.

Då råkar man titta ut genom fönstret tidigt på morgonen. Medan jag fortfarande står i pyamas och gäspar. Och vad ser man då? Jo, grannen! Pappagrannen cyklar förbi med sin treåring och sina tvillingar på ett år! Jag bävar! Satan vilken energi. Hur i hela friden orkar man ??? Jag som inte ens orkar gäspa en hel gäsp utan att bli trött igen.

Från och med nu ska jag antingen,

1. Sluta titta ut genom fönstret, vilket kan vara svårt eftersom vi har så många och lättillgängliga. De är som gjorda för att titta ut. Fast å andra sidan är de så skitiga att det bara är en tidsfråga innan jag inte kan se ut.

2. Börja cykla till skolan med det lilla barnen, som börjar så sent att grannarna förmodligen redan har hunnit både leka med barnen och lämnat dem på cykel, kommit hem igen och satt igång diskmaskinen!!!

3. Sluta jämföra mig med andra föräldrar och låtsas att det finns annat jag är bättre på. Blogga typ.

Bara synen på cykeln och tre barn tog all min energi för idag. Tur att lillgrabben är ledig så jag slipper lämna.

Den stora vände sig om när han hade börjat gå till skolan idag och ropade: "Mamma, när ska du KÖRA mig till skolan!?"

Mamman bara: "Hahahahaha, ALDRIG!"

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Men söta du!!! Du är väl för go!

KRAM

2012-03-17 @ 09:04:48
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0