Frieri och romantik på hög nivå.

Jo, jag har alltså gått och gift mig. Bara så där. Lite förhastat tycker ni kanske och det kan man ju tycka (det tycker nog min man också). Själv tycker jag inte att det är viktigt att man känner varandra väl. Man måste ju inte ha varit tillsammans i hundra år innan. Nej, det tycker jag inte! Tycker absolut att sexton år räcker. Helt klart!

Ni som nu väntar på smarriga detaljer lär bli besvikna. Jag kommer varken skriva om romantik eller sex. Jag kommer att skriva om verkligheten. Från början till slut.

Början kommer här. Själva frieriet. I form av ett mail till min sambo (jag har märkt att just den kommunikationen fungerar bättre och snabbare hos oss).

"Tänker så här. Eftersom du älskar mig så mycket och hemskt gärna vill gifta dig med mig...så tänker jag gå med på det. Mest för att jag tycker du är så gullig. Inte för att man ska brådska på något vis, men det känns helt rätt med dig!

Så din plan är ju naturligtvis att äkta mig när vi åker utomlands. Dels för att vi inte har gott om ledig tid längre, men även för att du rent ekonomiskt kommer att slippa gå under. Så himla bra!

Eftersom jag älskar dig så mycket kan jag tänka mig att hjälpa till lite med det praktiska. Beställa vigselbevis, intyg om hindersprövning och såna där tråkiga grejer. Så att DU slipper! Jag kan till och med tänka mig att bestämma vart vi ska åka...så slipper du att tänka på det!

Det du kommer att behöva göra är egentligen bara lite smådetaljer som:

* Skriva under några papper
* Köpa en vigselring (som jag väljer ut åt dig)
* Betala resan och våra söta, fina, vita strandkläder som vi ska ha på oss på stranden där vi gifter oss

Sen tror jag inte att det krävs så mycket mer av dig...Eller, du kan ju i och för sig svara JA på frågan om du vill ha mig till din hustru, om nu vigselförättaren frågar det. Men annars verkar det inte vara mer.

Så vad säger du???

Vill du att jag svarar JA nu när du friar till mig!?"




Kanske inte mycket till romantik här, men det räckte!!!

I morgon kommer jag kanske att visa er jag svaret jag fick (lika bra att blotta sig ordentligt när man ändå håller på att vika ut sig så här).

Kram så länge.



Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Faan va skön du är! O jag saknar dig massor...om de råkat undgå dig... skickar över ett gäng PUSSAR O KRAMAR så att du klarar dig.... tills imorgon iaf.. sov gott fina, <3 måste ringa dig någon dag, var såååå länge sen nu!

2012-04-08 @ 22:59:36
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad jag älskar ditt sätt att skriva oförskönat om livets alla sidor. Fortsätt!!!!

Det är härligt att höra att det är fler som behöver "ta tag i situationen" för att det bli något av. Kramar från Kullvägen <3

2012-04-09 @ 11:27:03
URL: http://cederloflarsson.blogspot.com
Postat av: Lotta

Du är för skön Vicke! Din man måste ha mycket roligt med dig.

2012-04-09 @ 19:33:11
Postat av: Fnulan

Men åååå klart han inte kunde säga nej till det! Är det så man ska göra alltså.. Tack för tipset!

Och du, ett jätte tack för de fina orden jag fick på min blogg.. du berörde mig massor!!!

KRAM

2012-04-09 @ 20:34:08
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Malin

Måste hålla med de andra. Du är bara sååå skön.

2012-04-10 @ 21:00:38
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0