Att nästan elda upp huset.

Det var inte meningen att båda mina barn skulle vara färdignattade innan klockan sju. Jag hade inte alls en tanke på egentid med glass, nötter och choklad. Det råkade bara bli så.

(Fast nu när de ändå sover kan jag ju lika gärna äta lite gott. Passa på liksom.)

Kom på att jag bara måste ge er lite tips på vad man INTE bör göra för middag när man är en disträ, sjuk, gammal kossa som jag. Man ska INTE göra egna pommes frites. Jag lyckades inte ens med recept, där det står klart och tydligt HA INTE FÖR HÖG VÄRME MED OLJA...DET KAN BÖRJA BRINNA!

Just den meningen tittade jag lite hånfullt på och tänkte det fattar ju vilken idiot som helst. Det var strax innan Theo tyckte det såg ut som eld i stekpannan.


Om man nu ändå vill göra som mig, ska man:

1. Hälla olja i stekpanna

2. Sätta plattan på högsta värmen

3. Gå iväg och prata lite med din stora son (har du ingen, går det lika bra med en liten son...Kan funka med en dotter också)

4. Komma på att du höll på att laga mat och gå tillbaka till köket

5. Hälla i några potatisklyftor i den överhettade oljan

6. Skrika till din minsta son som är med och lagar mat: GÅ BORT FRÅN SPISEN...DET KAN SKVÄTTA NU!!!

7.
Backa (snabbt som fan) undan så att du slipper få all olja på dig, eftersom överhettad olja gärna skvätter

8. Ta bort stekpannan från spisen, titta inte för länge på det som liknar lågor, öppna alla fönster och dörrar för att slippa brandlarmet...du vet ändå inte hur man stänger av det

9. Svära lite, diska ur pannan, göra någon annan mat och framför allt:

GLÖM VAD DU NYSS GJORDE, TALA INTE OM DET FÖR NÅGON OCH GÖR A L D R I G OM DET IGEN!!!


En sak till. Ignorera barnet som ligger på golvet tjuter av skratt, som dansar och skriker Hahaha mamma, SÅG du elden mamma?! SÅG du...gjorde du det...Det HÄR var häftigt. Visst mamma? Visst var det coolt!?



(han kommer få spö om han skvallrar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0