Smarrigt recept...

Det är helt underbart! Mina två barn tycker om samma maträtt som deras mamma har tillagat. Tror det är första gången faktiskt. Därför ska jag bjuda er på mitt alldeles egna recept på Soppa a la Mama. Det ska tilläggas att Noah inte tycker om soppa i vanliga fall, och hellre äter skolmat än sin mammas gourmet-mat.

Recept:

* Ta 9 dl vatten och koka upp

* Blanda i Venezia-pulver från "Knorr"(s färdiga soppor)

* Rör

* Lägg i lite mer pasta (eftersom Knorr snålar)

* Medan det kokar lite plockar du bort allt i soppan som gör den misstänkt lik köpesoppa- Till exempel små majsbitar som smakar papper och eventuellt den gröna kryddan i storlek xl...detta kan göras med en sil
(Är man smart så gör man detta innan man häller i pastan)

* Servera och ät

* När soppan äts och er lilla grabb börjar gråta för att köttbitarna (dvs majsen) saknas, då smyger du bort till papperskogen och fiskar upp Knorrpåsen och häller tillbaka de i lillkillens soppskål. Om de slängda majsbitarna är för hårda att tugga eftersom de inte är kokta- gör ingen grej av det utan låt lillkillen slippa äta. Han kan ju alltid äta en annan dag!

Så jävla bra va!?

Lycka till mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Bästa tipset!!! de ska testas på Peter! (men han lär väl inte ens smaka....)

2011-09-30 @ 23:53:32
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva

Hahaha, lagom avancerat med! :)

2011-10-01 @ 09:21:05
URL: http://modefrizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0